![]() |
[Masm / DDraw] fatsoenlijke tut
Ik weet dat je na het lezen waarschijnlijk keihard google wilt roepen, maar of ik ben achterlijk of er is niks fatsoenlijks te vinden
Ik zoek een (ground up) DirectDraw tutorial voor Masm (Dus opbouwend zegmaar). Het enigste wat ik akn vindne is complete source files met schrale textbestanden erbij heeft iemand hier toevallig een gode tut liggen bvd |
Hmm. Alhoewel het leuk is om met ASM te spelen, is er op een paar puntjes na geen enkele reden meer voor.
Helemaal het gebruik van dd. Waarom verdiep je je niet meer in C met dergelijke shizzle? C is "gewilder" op de markt. |
Ik raad je aan als je bekend met visual basic om in visual basic met Direct draw te werken. HET KAN ZEKER en is volgens mij vrijgemakkelijk.
http://www.vbexplorer.com/VBExplorer...Background.asp |
Asm is een vereiste voor mij
kwil nl een beetje klooien met zelf 3d renderen in asm etc en setpixel(V) is daar veel te langzaam voor daarom wil ik direct draw gebruiken (om snel de pixels te kunnen zetten) Als het einddoel een game is zou ik het in VB hebben gedaan met wat masm dll functies maar het doel van direct draw is allen snel de pixels zetten (en ja ik wil dus DD en niet klooien met dibsections) Dus iemand een tut staan toevallig? [en als je wilt discussieren over waarom wel asm of niet, maak dan ff een ander topic aan dan wil ik best ff meedoen] |
Citaat:
|
Citaat:
Offtopic: GOOGLE10 |
Citaat:
Offtopic: 10 |
Citaat:
Offtopic: |
Citaat:
|
nogmaals, http://www.thepixels.net (op die 01 drukken voor tuts) en een beetje zelfrespecterende asm-programeur kan C++ wel vertalen naar asm (zo niet, kan je altijd je compiler een asm dump laten genereren)
|
Citaat:
nope |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:17. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.