![]() |
[Gezond?] Veel tosties eten
ik eet eigenlijk elke dag wel een tostie (met kaas en ketchup), is dat eigenlijk wel gezond..zovaak tostie eten?
ik gebruik geen boter erbij.. |
Waarom niet? De kaas en ketchup zijn gewoon gezond hoor :)
|
Ja hoor, gewoon gebakken brood met ham en kaas. Niets mis mee
|
Inderdaad, een tostie is gewoon brood met kaas, niks meer en niks minder. Omdat de kaas smelt lijkt het soms alsof een tostie vetter is, maar dat is dus niet zo. En met ketchup is ook niks mis.
Kaas is wel vrij vet, als je daar op wilt letten kun je beter 20+ of 30+ kaas eten, en bruin brood is natuurlijk beter dan witbrood :) Ik vond alleen die gesmolten 20+ kaas niet lekker :o:p |
Omdat een echte tosti van wit brood is, is het niet erg gezond. Maar het is ook niet echt ongezond.
|
Citaat:
|
ik eet ook toch wel 4x in de week een tosti, maar weet eigenlijk niet of t (on)gezond is...
|
In de Quest :o stond dat het niet uitmaakt of je een boterham met ham en kaas eet of een tosti. Als je de gesmolten kaas afdept zodat het vet wat minder is, is het zelfs nog minder calorierijk :)
|
Citaat:
|
Citaat:
bovendien is het idee van smelten en stollen, dat er niets aan de chemische structuur verandert. Dan worden vetten dus ook niet opeens anders. |
zo gezond is kaas niet... het is niet voor niets van de schijf van 5 gehaald... :rolleyes:
|
Citaat:
er is wel een klein verschil... maar dat is nihil :rolleyes: |
Citaat:
|
Citaat:
staat in de consumentengids (ik gok die van februari of maart dit jaar) |
Citaat:
|
Elke dag lijkt me niet gezond..
|
te veel van alles is ongezond
|
ach ik eet er alleen zaterdags een stuk of 5, boeit me eigenlijk ook niet zo veel
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
en bovendien zit er maar weinig suiker in ketchup als het goed is, en is er ook ketchup zonder suiker verkrijgbaar.. |
Citaat:
|
waarom geloven mensen altijd alles wat ze horen, zien of lezen in achterlijke tv-programma's en onbenullige blaadjes? :rolleyes:
|
Citaat:
Als je maar naast die tosties wel zeer gevarieerd eet. |
't Is niet gezond, maar ook niet per sé ongezond. Als je elke dag een tosti eet, maakt dat echt niet uit. Zolang je er maar niet te veel eet op een dag en je naast die tosti ook nog andere dingen eet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
he dat doe ik ook
|
Citaat:
|
Variatie is gezond. Dus eet eens wat anders :)
|
Citaat:
Gezien bij het programma "Kassa" op de VARA. |
Citaat:
|
Een tosti is niet per se ongezond, maar de saus vaak wel.
|
maar wist je dat een tostie evenveel calorieen bevat als een kroket? ongeveer 232 maar weet niet hoeveel verschil het maakt als je een ander soort kaas gebruikt ofzo...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:39. |