![]() |
[WI] stochast
ff een klein vraagje :)
Hoe heet een stochast in het engels |
Pfoe... misschien is 'observable' een goede vertaling.
|
wat is het eigenlijk?????
|
Citaat:
Bijvoorbeeld: De stochast X is het aantal keren dat je 3 gooit bij 3 keer gooien met een dobbelsteen. Dan kan X de waarden 0, 1, 2 en 3 aannemen. Of de stochast S is de som van het aantal ogen bij 2 keer gooien. Dan kan S de waarden 2 tot en met 12 aannemen. |
Aha! Zal wel bij wiskunde A gegeven worden. heb namelijk wB12 gehad en doe nu Technische Natuurkunde en daar krijg je niet zo hee veel statistiek
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ok bedankt :)
@renee: je zit me toch niet uit te schelden voor wiskunde A-er he :confused: :D |
@bernero: nee hoor :D
@dutch gamer: volgens mij op de havo krijgen WB1-ers meer statistiek dan WB1,2-ers ik heb op de have geen normale verdelingen enzo gehad terwijl een vriendin van mij (die alleen wb1 had dat wel heeft gehad |
Ik vind het zo stom dat ze een hoop dingen weglaten uit het wiskunde B programma omdat het te makkelijk zou zijn. De normale verdeling is heel handig en makkelijk en zou zeker bij wiskunde B1,2 moeten horen. Net zoiets lomps als dat wiskunde B geen matrices krijgt en wiskunde A wel :o
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
-Statistische fysica. -Normalisatie bij quantumfysica. Toch allemaal behoorlijk statistisch, of niet? :) Ik ken jou waarschijnlijk wel, trouwens. Als je aan de TU/e studeert, tenminste. :p |
bij ons op school kregen de wisB2-ers dezelde statistiek als de B1-ers, alleen hadden die een aantal opgaven minder over in het tentamen en ipv daarvan B2-opgaven.
--> op het examen zit er bij B2 trouwens ook 1 kansvraagstuk. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:39. |