![]() |
Ik ben minder dan jij [experimentje voor mij]
Jij geeft mij het gevoel
dat ik minder ben dan jij Als je over iets goeds praat spreek je altijd over ik in plaats van over wij Alles wat ik doe valt in het niets bij dat van jou Jij doet altijd alles beter Ik vraag me wel eens af Is dit nu echt wat jij wou? Dit gaat over mijn beste vriendin waar ik de laaste tijd geen goed gevoel meer over heb. Ze liegt tegen me etc etc. Dit is voor mij heel gevoelig onderwerp, dus niet echt een top gedicht. De eerste strofe vind ik persoonlijk stukken beter. Het is tevens een beetje een experiment met een nieuw rijmschema, wat het ook al eens een stuk minder maakt, omdat ik niet gewend ben zo te dichten. Liefs kimry |
Sommige stukken vind ik er uitspringen. Helaas is de laatste zin voor mij niet echt mooi Nederlands.
Verder vind ik het altijd leuk als iemand op zoek gaat naar nieuwe rijmvormen. Tof geprobeerd! (y) |
Ik vind de eerste strofe ook mooier. Bij het tweede gedeelte krijg ik meer het idee dat je je persee aan dat rijmschema wilde vasthouden. Niet slecht geprobeerd, zou zeker nog vaker experimenteren:)
|
Welke stukken vind je er uit springen? Bedankt voor jullie reactie, ben het helemaal met jullie eens
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:55. |