![]() |
over cadeau's kunnen aannemen gesproken...
dr was laatst een jongen, en die vond mij leuk. ik vond hem een hele aardige gast, maar ik zou echt geen gevoelens voor m kunnen hebben. En hij is bevriend met mijn zusje, dus ik zag m wel vaker.
iig, toen gaf hij mij een cadeautje, en ik had t aangenomen (was nogal verrast). En daarna bleef hij maar bellen enzo, en toen heb ik hem duidelijk gemaakt dat t dus niks zou worden. Toen vond mijn zusje dat ik het cadeautje moest teruggeven, omdat ik niks met m wilde. Ze vond t aso als k t zou houden. ik vond dit belachelijk, dat ie maar leert dat mensen niet te koop zijn. wat vinden jullie van zoiets? wat hadden jullie gedaan, t cadeautje niet eens aangenomen, het teruggegeven of gehouden? |
Die mening krijg je niet zomaar van me cadeau.
|
En wat moet hij dan nog met dat kadootje?
Eens gegeven blijft gegeven hoor. Het was niet dat hij je daarmee ten huwelijk vroeg ofzo. En ook nog een kadootje terugkrijgen is erger dan afgewezen worden. Daar trap je hem echt mee de grond in. |
vragen of ie t terug wil
|
Citaat:
|
wat heb je eigenlijk gekregen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Zou niet weten waarom je dat terug moet geven? Hij heeft het toch gegeven? Lijkt mij zelfs extra pijnlijk om zoiets terug te krijgen. Dat staat helemaal zo als een afwijzing.
|
Als je hem dat cadeautje wilt teruggeven schoffeer je hem. Dat is zo ongelooflijk onfatsoenlijk. Kun je je zusje op dat punt niet wat manieren bijbrengen?
|
Het cadeau teruggeven insinueerd juist dat hij dat cadeau gaf om je te 'kopen', en is dus heel onbeschoft. Als de jongen het cadeau wel terug wilt hebben, is het in feite zelfs onbeschoft van hem.
|
Citaat:
|
Citaat:
Een cadeautje geef je neit zomaar terug. Het is leuk om iets te krijgen en dat teruggeven betekent idd dat je het niet wardeert dat iemand jou wat geeft. |
gewoon houden, hij heeft je dat kado gegeven, dat had ie anders maar niet moeten doen
|
Citaat:
|
Zoals iedereen al zegt, gegeven is gegeven, teruggeven maakt de situatie niet beter.
|
als 't nou een verlovingsring was... maar nee, een gewoon cadeautje blijft een cadeautje.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:29. |