![]() |
Creatief met bladerdeeg
Ik heb nog een pakje bladerdeeg in de vriezer liggen, maar ik heb geen zin om er appelflappen van te maken.
wat voor (vreemde) dingen is nog meer lekker om erin te stoppen? |
appeljam :p
gekruid gehakt, chocolade :D |
Appel, stoofperen, gehakt, kaas (of kaas en ham), chocolade, zalm, je kunt er een hartige groentetaart mee maken, eigenlijk van alles :p
|
Kleine knakworstjes en je dan helemaal ziek eten :)
|
ei, kleingesneden prei, geraspte kaas en stukjes zwarte olijf (y) daar een soort deeg van maken, en dan in flapjes doen.
Kan natuurlijk ook zonder de olijven als je die niet lust. |
Wat wij wel eens een paar keer met bladerdeeg hebben gemaakt:
- Bladerdeegstukken vullen met gemarineerde varkenshaas - Bladerdeegstukken gevuld met prei en zalm - Bladerdeegstukken gevuld met spinazie, feta en baconspek |
kip met in de kip champignons enzo
|
mini-knakworstjes of ham, kaas en ananas. Allebei errug lekker :)
|
Citaat:
|
-tonijn met bosuitje
-ham,tomaat,ei klutsen met creme fraiche, prei,kaas,champions,bacon -met mosterd bestrijken en dan worstjes erin |
Maar als je er dingen zoals vlees en groenten indoet, moet je dat zeker wel van te voren bakken/koken, ik neem aan dat het anders niet gaar wordt?
|
Citaat:
|
Ik heb weleens een raar prutje bedacht, gewoon wta bij elkaar gedaan.. spinazie, ui, kaas en kruiden ofzo. was erg lekker!
|
Ik maak weleens zalm met bladerdeeg voor mijn moeder.. Die is er helemaal weg van..
Ik gebruik dan ong 100 gr zalm ( filet) voor twee personen. Als je het gewoon in een vierkant snijdt past het makkelijk op zo'n bladerdeeg geval. Die vouw je dan dubbel en dan ff in de oven.. Verder geen kruiden bij ofzo.. Dat eten we dan samen met gebakken aardappels en sla.. Heel makkelijk en snel klaar! |
ui+ei+spinazie-mengen-erin doen-in de oven= verslaafd raken ;)
|
m'n moeder maakt er pasteitjes van.
je vult het met een Mexiaanse groente mix (die dieprvies). en stukjes aardappel en kerrie. dan in de oven. lekerrrrr |
Appel met een uit aan fruiten, beetje kerrie poeder erop en een beetje gembersiroop.
In pakken in bladerdeeg, en bakken die zooi :D |
Ananas. (y)
|
sojasaus over bladerdeeg smeren, in kleine stukjes en dan in de oven totdat ze knapperig zijn (en niet slof). soort chippies heb je dan en erg lekker
|
Maak een quiche met daarin 3 eieren, pakje slagroom, en wat je maar lekker vindt. Bijvoorbeeld gebakken spekjes en gebakken groenten met wat italiaanse kruiden.
Of spinazie met pijnboompitten/spekjes/geitenkaas. Gehakt met verschillende paprika's en tomaat. Verzin maar wat. Je kunt er ook een bakje roomkaas (euroshopper 70 cent) indoen, is lekker. 45 minuten in de oven op 180 graden. |
een appeltje haal je zo het klokhuis dur uit
doe je suiker met kaneel om en dan zoon flapje bladerdeed er om en dan in de ooovvveee maar weet niet meer hoelang :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:06. |