![]() |
Hoe vroeg beginnen met zoeken?
Ik had vorige zomervakantie geen baantje kunnen vinden omdat ik te lang heb gewacht. Dus ik wil vragen hoe vroeg je moet beginnen met zoeken? Nu lijkt met nog een beetje overdreven, maar in welke maand moet je toch wel gaan zoeken als je een enigszins goed baantje wilt?
|
in mei zeker iig al, maar je kan gemakkelijk ook nu al zoeken voor een baantje voor op zaterdag, mocht je die nog niet hebben. Als je die hebt kan je ook gemakkelijk in de zomer bij dat bedrijf werken
alleen rond mei zeg maar, gaan veel bedrijven voor vakantiewerkers adverteren :) |
Er is volgens mij helemaal niets mis mee als je nu al begint hoor :)
Beter vroeg dan te laat. Het kan hooguit zijn dat je wat langer moet wachten voor je te horen krijgt of ze je willen aannemen. Maar probeer t gewoon :) |
Als je écht iets leuks wilt, ben je al aan de late kant met zoeken. Vorig jaar was ik ook pas in juni begonnen, en dit jaar heb ik in januari al gesolliciteerd voor medewerker op een camping.
|
Ze zoeken bij de HEMA bij ons nu al mensen..
|
je kan beter nu al gaan zoeken idd. als je echt iets hebt wat je graag wil doen heb je nu veel meer kans.
|
Waar ik werkte begonnen ze rond maart/april idd al met het zoeken van vakantiekrachten. Als je dan rond mei aankwam was je al te laat.
|
Dus het is niet raar als nu al ga solliciteren voor een vakantiebaantje, ook al wordt er nog niet echt om vakantiekrachten gevraagd?
|
Tis zeker niet raar. En bovendien als je te vroeg bent zeggen ze wel wanneer je dan wel terug kunt komen.
|
in april inschrijven bij de uitzendbureau's en cv enzo achterlaten bij supermarkten/winkels/cafes/etc in de buurt... ik denk dat dat 't beste werkt.
|
Hier beginnen ze al rond januari en februari.
vooral voor in de keuken bij verschillende strandtenten. Dus vooral afwassen (n) |
wij hebben al een nieuwe weekendhulp aangenomen, zodat die ingeleerd kan worden voordat de drukkere tijd begint ;)
ik zou nu al gaan zoeken |
Ik werk (alweer 1,5 jaar) in Dierenpark Amersfoort en wij zouden 2 banenmarkten hebben om flexers te werken (zomerkrachten dus). Daarbij kreeg je ter plaatse je sollicitatiegesprek en eventueel een contract. De 1e was in februari. De opkomst was overweldigend, het was zo druk dat sommigen na 2 uur wachten maar onverrichte zaken naar huis zijn gegaan. De 2e banenmarkt is afgelast. Conclusie: er is veel concurrentie. Begin dus nú met zoeken!
|
Rond april/mei al bij diverse bedrijven die zitten in sectoren waar je zou willen werken al eens gaan vragen. Wil je in de horeca werken, loop dan eens bij restaurants / café's in, wil je gewoon in een supermarkt werken, loop daar dan eens ff naar binnen etc. Ligt eraan wat je wil. Er zijn genoeg bedrijven / sectoren te vinden waar ze zoeken naar (alleen of onder anderen) vakantiekrachten.
Probeer ook eens te informeren bij bijvoorbeeld zwembaden of ijssalons. Door het warme weer en de vele klanten kunnen ze dan in de zomer wel iemand extra gebruiken. Ook uiteraard je inschrijven bij wat uitzendbureaus. |
Als je iets leuks wilt moet je nu al beginnen met zoeken.
Ik ben +- een maandje geleden begonnen ermee en nu aangenomen, begin april is er al een bijeenkomst voor vakantiewerkers van dat bedrijf, wordt uitgelegd wat het werk precies inhoud enz. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:54. |