![]() |
[Bootmagic] 1 OS niet op te starten!
Dit keer een probleem met BootMagic..
Ik wilde twee versies van XP naast elkaar installeren, beide op een aparte harddisk. Toen dat gelukt was en ik BootMagic geïnstalleerd had, wilde één versie van Windows niet meer opstarten. Waar ik eigenlijk naartoe wil: Schijf 1 heeft XP MCE, Schijf 2 wil ik voorzien van XP Pro. Beide systemen moeten voor elkaar onzichtbaar zijn, zodat ze allebei hun installatieschijf met C aanduiden. Alleen.. hoe installeer ik zoiets? Ik heb nu XP MCE geïnstalleerd en Bootmagic draait ook, maar hoe installeer ik XP Pro daarnaast op de andere schijf zonder dat MCE 'm in de weg zit (en XP Pro dus op D of E geïnstalleerd gaat worden) en beide OS-en gewoon op willen starten? BvD |
Citaat:
Het echt onzichtbaar maken is niet erg praktisch en zou ik nooit doen. Of je moet al je gebruikers bestanden op een 3e opslag device zetten. ennu btw maakt windows niet zelf een bootmenu waneer je 2 installaties van verschillende OS type (bv xp en 2000) is dat niet het geval bij MCE? |
Citaat:
Dat doettie wel, maar alleen als die schijven elkaar kunnen blijven zien. |
Citaat:
leg eens uit wat daar het nadeel van is? ik kan eigelijk alleen maar voordelen verzinnen kan je die bepaalde schijf niet gewoon uitzetten in het profiel wat je gebruikt? lijkt me de meest makelijke oplossing als je het persee wilt |
Citaat:
|
Citaat:
here you go.. http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...gle+zoeken&lr= |
Citaat:
Googlen heb ik al gedaan, niet één site gevonden die het goed uitlegde :o |
Citaat:
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=...+other&spell=1 de bovenste.. namelijk http://www.goodells.net/multiboot/bootmgr.htm staat behoorlijk goed hoe het werkt... kijk als jij een bootmanager gebruikt die dat niet snapt is het erg duidelijk dat het nooit gaat werken.... als die bootmanager het wel ondersteund rtfm |
Citaat:
|
Tja, zoals ik al eerder zei: een extra bootmanager installeren was niet nodig geweest. Het enige wat je moest doen is je boot.ini bewerken.
En volgends mij kan je die harde schijven niet voor elkaar verbergen, hoewel je wel met rechten kan gaan werken. -edit- Eigenlijk snap ik niet waarom je zo moeilijk doet, Shock. :s Want je kan zelfs zonder problemen twee os'sen op een partitie zetten. Maar ik raad wel aan om de beide os'sen de path locaties goed in te stellen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
-offtopic-
Citaat:
Je gebruikt je kladblok(notepad) om je boot.ini te openen. Code:
[boot loader] |
Citaat:
|
Citaat:
Code:
[boot loader] Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
V Citaat:
En het mooie is mce en windows xp storen elkaar niet elkaar. Zolang je de path's in de beide windows versies goed insteld. |
Citaat:
Nu heb ik weer twee schijven die beide 'los' goed opstarten, echter als ik nu de XP Pro-schijf erbij stop en via het BootMagic menu opstart, krijg ik keer op keer Windows MCE, welke optie ik ook kies. Vreemd? |
nog ff wat vergeten:
Om de path's te bewerken doe je het volgende:
|
"Autocheck not found" en vervolgens een reboot. Wtf :|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:28. |