![]() |
nask
Heej allemaal,
Ik moet een aantal vragen van het vak natuur scheikunde beantwoorden, maar ik kan ze nergens vinden (de antwoorden dan, he!) Weten jullie misschien het antwoord op een van de volgende vragen? Of misschien een link naar een site waar de antwoorden op te vinden zijn? Alvast Bedankt! 1. Leg uit welke kleur een wit voorwerp heeft als het wordt bestraalt met: *wit licht *roodlicht *blauw licht 2. Beschrijf 'de normaal'met betrekking tot een spiegel en hoe hij staat t.o.v. de spiegel. 3. Hoe werkt een prisma? 4. Beschrijf het begrip lichtbetrekking. Alvast bedankt allemaal! Groetjes Sharon :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
1. Leg uit welke kleur een wit voorwerp heeft als het wordt bestraalt met:
*wit licht *roodlicht *blauw licht een wit voorwerp 'absobeert' geen 1 kleur maar kaatst ze allemaal terug, bij wit licht (alle kleuren van de regenboog in feite) ketsen die allemaal terug dus lijkt het voorwerp wit, bij roodlicht ketst het rode terug (meer is er niet anders zal de rest ook terugketsen) dus lijkt het rood, bij blauw het zelfde 2. Beschrijf 'de normaal'met betrekking tot een spiegel en hoe hij staat t.o.v. de spiegel. een normaal staat loodrecht op de spiegel... die andere 2 weet ik niet |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01. |