![]() |
Maritieme techniek
Weet een van jullie een site met informatie over deze studie ? Ikzelf heb er zeer weinig over kunnen vinden, is er een loting, in welke taal wordt het gegeven, hoeveel studenten beginnen er elk jaar aan en welke zakken ervoor, welk profiel heb je ervoor nodig, hoe zijn de toekomstperspectieven met deze master.
Hoop vragen dus maar er waren vrij weinig antwoorden te vinden. Ikzelf doe NG met wib12 als bijvak, voor wiskunde sta ik een 6,3 gemiddeld en natuurkunde(1) een 7,3 Verder doe ik niet al te veel hw, maar als het moet doe ik het ook. Zit er hier misschien iemand die deze studie volgt ? |
kijk eens op www.tudelft.nl
geen loting natuurlijk. voor dit soort technische studies kan je het best minimaal een 7 staan voor wiskunde |
www.wbmt.tudelft.nl
Geen loting natuurlijk, voornamelijk engels alhoewel je in het begin nederlandse colleges hebt. Aantallen studenten weet ik niet, de groep is in ieder geval niet groot. Zakken, mwoah. Er zijn wel een aantal mensen die natuurlijk langer over hun studie doen dan de bedoeling is. Maar dat is vooral je eigen instelling. N&T is vereist volgens mij. Weet ik niet zeker zou je even na moeten kijken op die site. Toekomstperspectieven kan ik ook geen zinnig woord over zeggen :) |
ik heb een boekje van school met overzicht van alle studies en de benodigde vooropleidingen, voor deze heb je gewoon NG nodig en geen speciale bijvakken
goed, NT zou wel een voordeel zijn maar gelukkig heb ik als bijvak wib12 en van natuurkunde durf ik wel te zeggen dat het me goed afgaat tja het liefste doe ik het binnen de 5jaar, maar een jaartje blijven zitten is niet echt dramatisch kan ik me tenminste ook even acclimatiseren op kamers en alles. bij sommige studies heb je wel een achterlijk laag slagings percentage, hopelijk valt dat hier mee |
Citaat:
|
Werktuigbouwkunde valt ook echt wel te doen hoor. Wel lastige vakken maar als het je interesseerd kan je het wel doen in 6 jaar. Wel veel tijd insteken maar in welke technische studie moet je dat niet doen?
|
Als we het dan toch over technische studies hebben... weet iemand hoe moeilijk civiele techniek is? Ik dacht altijd dat dat wel meeviel. Ik zag het als één van de 'makkelijkere' technische studies, maar misschien toch niet? Ik weet het, beetje offtopic, maar ik wou wel wat meer van civiele techniek weten.
|
|
Sites zijn al gegeven.
Ik ga volgend jaar MT studeren maar ben eerst een jaartje wat anders gaan doen. Meestal zijn er zo'n 50 eerstejaars, waarvan er redelijk wat afvallen en heel veel iig 'vertraging' oplopen, gem. studieduur is 7 jaar. Ben er lang geleden een keer op een open dag geweest en toen raadden ze je af eraan te beginnen zonder 7 voor wi en na als je niet supersuper gemotiveerd was. |
Maritiem is interessant.
* Zeer technisch. * Uiterst goede arbeidsmarkt, 99% zeker van werk schat ik. * Hoge lonen. Studie is voor een groot deel Engelstalig, om de simpele reden dat de literatuur in het gebied van maritieme techniek voornamelijk uit Amerika en Engeland komt. Je krijgt waarschijnlijk ondersteunende lessen in maritiem-technisch Engels, dus maak je daar geen zorgen over. Met VWO-Engels red je het wel wat dat betreft. Wees echter wel voorbereid op een uiterst technisch beroep. Dat moet je wel liggen, anders flikker je er keihard uit. Dat wil zeggen: eenzaam ontwerp-werk aan de computer, modelletjes bouwen etc, zoiets. :) |
Oke dat moet hopelijk wel gaan lukken dan, met deze studie kun je beroepen doen die elke dag afwisselend zijn lijkt me. Eerst zat ik te denken aan tandheelkunde maar als tandarts voer je eigenlijk je hele leven dezelfde dingen uit. Ik denk dat als je op een olieplatform werkt of dingen ontwerpt op de pc je steeds wel nieuwe dingen komt of zelf maakt, dat is hetgene wat me aanspreekt dus ook nog uitdaging na mn studie.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |