![]() |
versterkers
ik zoek dringend een nieuwe versterker voor mijn epiphone Les Paul om te gebruiken bij optredens, nou weetik niet precies hoeveel naar wat voor versterker moet kijken en hoeveel watt, wat raden jullie aan?
|
Citaat:
|
dat dus.
|
Metamorphogenesis!
|
Citaat:
|
Wattage 20-30 watt buizen / 50 watt transistor is genoeg. Tja, budget? Voorkeur qua sound? Muziekstijl?
|
50w transistor zonder pa is niets.
|
vrij simpel toch, ga naar een gitaarwinkel, test alleen de alleerduurste, koop de beste daarvan als je veel geld hebt. En anders test je ook de beste maar koop je de behringer rip-off (y)
maargoed, zoals alles bij muziek. Testen. Alleen naar plaatjes kijken op internet doesn't do the trick. |
Koop iets ouds. Koop iets wat harder gaat dan je kunt verdragen. Koop buizen. Alleen Sunn/Ampeg solidstate's zijn cool :P en die vind je hier niet.
Draai nooit je mid weg.....anders kom je niet door de mix. De key is 2e hands kopen. |
Citaat:
Kleine combo's van 40-50 watt buizen (en minimaal 100watt transistor) doen het best goed voor kleine optredens met PA. Als je nu iets wil kopen om ook de allergrootste optredens te kunnen doen zou ik toch voor een halfstack gaan met minimaal 100watt buizen 300-400 watt transistor :) Verder wat merken: Conquest (buizen versterkers. Wat ik ervan gehoord heb scheurt zeker lekker weg. En niet duur) Randall (het is vaak transistor en ze hebben vaak slechts 2 standen "clean en scheur" maar goedkoop) Vox heeft goede midlevel versterkers Verder de standaard merken. Maar 1 ding: KOOP NOOIT ZONDER TESTEN! De ene vind alleen Engl top en al het andere kut en de ander is weer helemaal marshall gek. Koop wat je zelf het mooist vind klinken want aan een ander heb je niks omdat zijn/haar smaak misschien wel haaks op die van jou staat :) |
100w buizen is niet perse nodig. Het volumeverschil tussen 50 en 100w buizen is maar 3db. Je hebt echter wel meer headroom met een 100w. Meaning: Hij overstuurt pas op hogere volumes dan een 50w en de sound blijft langer strak en clean.
|
Citaat:
(die headroom maakt het makkelijker om je clean ook hoorbaar te houden over het hele podium :)) |
eentje met zo'n stalen tralie ding voor de speakers, dat is vet stoer (y)
|
Citaat:
Daarbij gaat een marshall jcm800 50w loeihard en gaat ie harder dan veel nieuwere 100watters. Zelfde geld voor merken zoals Orange, Sunn etc. |
Op zich kom je met 50 watt buizen ook al ver genoeg, ook met grote optredens. Ligt ook een beetje aan de amp, dat wel, maar met mijn 55 watt Rivera speel ik ook overal. Binnenkort op een aardig openluchtfestival (Heineken Queensday Maastricht) en daar gebruik ik die Rivera voor mijn cleane sound.
|
Citaat:
De belangerijkste tip is in ieder geval: VOLBUIZEN! |
Dus jij kijkt naar 300w volledig buizen? Is de rest nog te horen in je band? ;)
|
Citaat:
|
Wou net zeggen, als jejezelf maar kan horen :D Binnenkort ga ik over 155 watt buizen met 9x12" :cool:
|
Orange combotje. Klaar is Kees. (y)
|
Citaat:
9x12? |
2 x 4x12 + 1x12 :) zit nu op 5x12 :p
|
Citaat:
|
Hahaha full stacks zijn zo onnodig.....wel gaaf though :P
|
Nah, mijn Engl heeft een 4x12, en onder mijn 1x12 Rivera zet ik nog een Marshall 4x12. Vind die kasten normaal so-so, maar met de Rivera klinkt het wel weer te gek :D Nja, geen toren, maar een muurtje op het podium :D
|
Citaat:
mja, ik blijf jaloers op je bankrekening iig...niet je apparatuur, ik ben geen gitarist :p |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
(nee, vanaf 300watt transistor. Maar liefer natuurlijk nog hoger) http://www.philjonesbass.com/PRODUCTS/AMP/T-500.htm (ding is heftig overpriced, je tilt je onmiddelijk een hernia maar je hebt wel 500watt volbuizen... Leuk op een festival 'neuh, jullie hoeven me niet door te versterken, dat red ik hier ook wel') |
Citaat:
|
Citaat:
|
En aan een beurt buizen vervangen haha.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:35. |