![]() |
Zelfs laatbloeiers bespelen de piano
Zijn oude hand rust op de hare;
troostend lief en moordend koud Noch samen heel het lange leven, noch niet liefhebbend doch stokoud. Zij zoeken naar hun middenweg, prefereren goud boven het gulden Terwijl ze losjes ronddraait, danst raakt hij de toetsen met zijn handen. Spelend, zwevend, springend, bevend dansend vallen ze dan neer, Samen zullen ze bloeien in 't leven springend, bevend, spelend, zwevend; Dacht ik toen nog: "Liever jij dan omgekeerd." |
Spelend, zwevend, springend, bevend
.... springend, bevend, spelend, zwevend; Dacht ik toen nog: "Liever jij dan omgekeerd." :cool:. Goed gedaan, je gedicht zit vol boodschappen die je ook nog eens dmv de vorm weergeeft, dat is erg leuk. Stiekem verdenk ik je ervan dat die 'Liever jij dan omgekeerd.' er staat omdat het er zo heerlijk staat; meer vanwege de speelse afsluiting dan vanwege de boodschap. Ik doe het zelf ook vaak, misschien daarom. De noch/noch/doch in de derde en vierde regel van de eerste strofe vind ik wat minder, het is wat vaag, de tegengestelde tegenstellingen (:p) lijken soms niet helemaal met elkaar te kloppen. Verder niets op aan te merken, prachtig verhaal zit er eigenlijk in verborgen, maar ik zou wel graag willen weten waarom je deze zin hebt geschreven :o: preferen goud boven het gulden |
Citaat:
Je hebt vast weleens gehoord van de gulden middenweg. Dank, en dat weet ik, van dat noch doch zoch.. Het is wat vaag, en het lijkt net alsof ik vandaag bij Nederlands een nieuw woordje heb geleerd. Van 'doch' kan ik misschien beter 'maar' maken, maar het is nu laat, dus daar denk ik morgen over. |
Prachtig gedicht, maar het is prefereren, niet preferen :)
|
Ik sluit me wel zo'n beetje bij xineof aan.
Terwijl ze losjes ronddraait, danst raakt hij de toetsen met zijn handen. vind ik leuk :) |
*is jaloers; wil zelf ook zo'n gedicht kunnen maken :bloos: *
ik vind 'm prachtig, het thema spreekt me aan iets minder: de eerste alinea is je rijmschema abcb, in de tweede alinea stoort het dan een beetje dat dat niet zo is, en in de derde is het abca, c rijmt wel bijna op a dat is ook mooi, verder vind ik 'm (y) hoor |
je vind het nogal inspirerend he, die oudjes :o.
-terwijl ze losjes ronddraait, danst ~ raakt hij de toetsen met zijn handen vind ik het mooiste stukje uit je gedicht. verder is moordend koud erg leuk, net als spelend, zwevend, springend, bevend dansend, hoe je begint met spelend en eindigd met bevend dansend. ik vind dat je een vlot beschrijft, mooie gedachtengangen weergeeft, het is echt heel erg limaon. |
Ojee, dank jullie allemaal :)
'Het is heel erg Limaon' ? :| En het was nogal een shame-on-me moment, dat ik preferen had geschreven (getypt) in plaats van prefereren. Shame on me, dus :) Ja, ik fiets weleens langs een bejaardetehuis langs het water en dan zie ik allemaal oude getrouwde mensen lopen langs 't water die elkaar dan niets meer te zeggen hebben.. |
Citaat:
|
Maar wat is dan heel erg 'mij' bedoelde ik meer?
|
Citaat:
Maar gulden = goud Of is dat zo bedoeld |
*knikt van ja*
|
Citaat:
Verder heb ik er eigenlijk weinig aan toe te voegen: ik vind het weer echt een verbetering ten op zichte van je vorige gedicht. troostend lief en moordend koud klinkt ook erg leuk! |
Ik blijf groeien :cool:
Wat ik me afvraag: is het 'Samen zullen ze bloeien in 't leven' wel mooi hier? Moet ik er misschien beter iets anders van maken? Niet te cliché? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:16. |