![]() |
[mp3 speler] van cd naar je speler
Kan dit makkelijk? En hoe doe je dat? En heb je dan een normale mp3 formaat?
Mn vriend wil een mp3 speler maar hij download bijna geen muziek en wil dus vooral van cd naar mp3 speler overzetten. Vandaar dus mijn vraag of dit wel makkelijk kan. |
Via windows media player kun je heel gemakkelijk cd's overzetten naar je pc (let op dan heb je wel wma bestanden).
Verder zijn er vast nog wel meer programmaatjes, maar dat weet ik zo niet. wmp downloaden |
Citaat:
|
Citaat:
|
²² [ Prog name ... Easy CD-DA Extractor 6.1 build 1 ] ²²
±Ý [ URL ...................... http://www.poikosoft.com ] Þ± heel fijn programma (y) wmp is troep :) |
Citaat:
4 min op 64 is ongeveer 2 mb 4 min op 192 is ongeveer 5,8 mb |
WMA formaat (N)
|
Gewoon Audiograbber downloaden, die zet meteen files om naar Mp3.
|
Exact Audio Copy + LAME (y)
Kost misschien wat tijd om het in te stellen, maar daarmee behaal je dan wel de beste resultaten. http://users.pandora.be/satcp/cd2mp3.htm |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
google, het is maar een suggestie :p
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind 't ook nog altijd de makkelijkste manier. |
Citaat:
|
Ik gebruik FreeRIP en Free CD-DA Extractor.
|
Citaat:
wma sucks |
Citaat:
|
Duidelijk.
Wil je echt goede kwaliteit dan gebruik je voor het rippen EAC. Dat is niet zo enorm moeilijk te leren, zeker niet als je bij het installeren kiest voor 'beginner mode'. Dan wijst de wizard zich echt vanzelf. Wat inpakken betreft kun je het beste LAME gebruiken, eventueel met een grafische frontend zoals RazorLame. Nog eenvoudiger is het om EAC bij het installeren automatisch gebruik te laten maken van LAME, dan voert hij zelf alle commandline opties in en hoef je alleen nog maar te kiezen voor 'copy tracks compressed'. Et voilà. Als je kwaliteit wilt zul je nu eenmaal soms wat moeite moeten doen om iets onder de knie te krijgen. :) |
Thanks, ik kom er nu wel uit denk ik :)
|
Citaat:
en die id3 tags pas ik altijd aan voordat ik de cd omzet, dus dan kloppen ze gewoon als ik ze in m'n mp3speler zet. |
Citaat:
|
Citaat:
Waar het om gaat is de kwaliteit van de encoder. Tussen een met LAME superieur ingepakt (--alt-preset extreme) MP3tje en WMA zul je veel verschil horen, tussen een bagger-Xing-encoded MP3tje en WMA nauwelijks. |
Citaat:
En dan kun je minder genieten van het geluid, en dus heb ik medelijde.. |
Nee, je kunt er niet minder van genieten, want voor die persoon is die geluidskwaliteit al de culminatie van perfectie.
|
Citaat:
ik zet m'n mp3speler ook nooit hard. Misschien is het pas te horen als ie hard staat? En anders zal ik wel gewoon doof worden, maar mijn mp3tjes klinken naar mijn idee gewoon net zo goed als m'n wma'tjes. |
Citaat:
|
ik hoor geen verschil tussen MP3's geript met EAC + Lame of Easy CD Extractor (die ook van de Lame codec gebruik maakt)
|
Citaat:
|
Citaat:
Tenzij je het bedoeld alsof de presoon niet beter weet (maar dan nog heb ik medelijde, want dan kan het beter/mooier). :s |
Hoe kun je nou iets missen als je niet wéét wat je mist? :)
|
Citaat:
|
Citaat:
en het zal idd aan de oortjes liggen, want ik heb nog altijd de dingen die bij m'n mp3speler zaten. |
MP3 WAV WMA OGG Converter
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:19. |