![]() |
Horeca
Momenteel werk ik in de bediening in de horeca. Heb verschillende werktijden. We zijn elke dag open van 10:30 tot 23:00. Dus je snapt dat ik het ene moment s avonds werk en het andere moment s middags. Meestal werk ik 2 dagen per week
Mijn bruto loon is 6 euro en ik kwam er achter dat mijn netto loon iets van 5,60 is. Niet bepaald veel voor iemand van ruim 21 jaar. :s Klopt dit wel? |
Citaat:
Hoop je voldoende geholpen te hebben! |
Citaat:
|
krijg je fooi?
er zal ook wel geld afgaan van het eten wat je daar eet en als je fooi krijg is je minimum loon redelijk laag maar de fooi compenseeert dat weer |
Haha dat verdiende ik toen ik 15/16 was :D Je wordt echt zwaar onderbetaald.
|
Onderbetaald, ja. Maar wettelijk gezien is jouw loon volgens mij boven de norm van minimumloon voor 21 jaar. Even googelen, dan weet je t zo.
|
Citaat:
|
ik zit nu ook horeca
krijg net 20 euro fooi in de maand, krijg nu 4,25 euro per uur, per jaar komt er 50 cent bij. Als je het leuk vind daar moet je daar blijven, maar als je echt met tegenzin gaat elke keer en nog eens laag betaald krijgt kan je beter ergens anders gaan werken... |
Citaat:
En het minimumloon voor een 21-jarige in de horeca is € 5,57 bruto. |
Citaat:
|
Hm mijn vriend verdient volgens mij 6,00 euro netto per uur (hij is ook 21). Maar ik vind dat hij ook een beetje onderbetaald wordt (hij werkt er al bijna 5 jaar). Maar hij vindt t wel best zo geloof ik.
|
Toen ik 17 was kreeg ik 5 euro netto en de fooi mocht ik zelf houden. De fooi was altijd minimaal 20 euro en soms uitschieters van 50/75 euro.
|
Citaat:
|
Citaat:
Heel misschien ga ik er weer 6 maanden werken. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:45. |