![]() |
Majstorovic vrijgesproken
De Fc-Twente verdediger Daniel Majstorovic is vrijgesproken, na twee "ellebogen" op Martin Drent van Fc Groningen.
Is deze uitslag terecht, of had de verdediger zeker gestraft moeten worden? |
huh vrijgesproken door de tuchtcommissie? die hadden hem d8 ik 6 wedstrijden schorsing opgelegt:S. of is de politie die zijn aan het behandelen ook, net als van die spartaan?
|
nee einstein, hoger beroep ;)
|
Citaat:
|
schandalig gewoon dat hij is vrijgesproken
|
Citaat:
|
Vreemde zaak, kijk vooral eens de momenten terug waarop die Zweed Drent raakt. Lijkt me toch evident dat dit allemaal bewust zo is bedoeld. Misschien dan 6 wedstrijden een buitensporige schorsing was, maar nu kan hij gewoon weer verder alsof er niets is gebeurd.
|
Hoe kunnen ze op het ene moment zeggen 7 wedstrijden schorsing, en 2 weken later, nee toch geen schorsing ?!?
Hadden ze de bril weer niet op bij de KNJB |
Citaat:
|
word ook gezegd dat die elleboog een natuurlijke beweging is wanner je de lucht ingaat voor een kopduel. Als dat echt zo is, dan is het natuurlijk terecht dat hij niet geschorst word.
Wel opvallend dat dan net die twee momenten met bloed aflopen |
Terecht vrijgesproken natuurlijk, de aanklacht was onterecht. Of het nou ellebogen waren of niet, Bossen heeft verklaard dat hij het geen overtreding vond en dus moet hij worden vrijgesproken.
Daarnaast zie ik liever vrijspraak dan belachelijke schorsingen van 7 wedstrijden... |
ok 7 wedstrijden vond ik ook wel te veel,
maar om direct vrij te spreken.. NEE |
dit vind ik nou echt onzin, die gast is zo schuldig als wat :S
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
weet nog dat in het vorige seizoen Mateja Kezman een paar ellebogen had uitgedeelt. Hij werd hier volgens mij drie wedstrijden voor geschorst.
Blijkbaar is bij de KNVB nog niet voor 100% duidelijk wanneer een elleboog, een elleboog is,.,.., :s |
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoorde het net ja van een studiegenoot. Ach ja, 7 duels vond ik gewoon wat overdreven, maak er gewoon 2, 3 of 4 duels van, dan is het prima.
Vergeleken met alle andere ellebogen is dit toch wel een heel erg door de media "naar voren gebrachte" zaak. :o |
Citaat:
Ik ben trouwens sowieso tegen schorsen op basis van tv beelden omdat er op die manier teams kunnen worden voorgetrokken. Ik heb niet het idee dat aanklagers alle wedstrijden live zien, dus als Hugo toevallig geen ellebogen van team B wil laten zien zullen spelers van team B ook niet geschorst worden en dat kan natuurlijk niet. |
Citaat:
Men kon zich niet voorstellen dat 1 aanklager op zondagavond 9*90minuten voetbal kijkt, om te beoordelen of hij een onderzoek gaat instellen en een aanklacht in gaat dienen bij de tuchtcommisie. |
Citaat:
|
bron? was gisteravond nl. op studio sport dat gisteravond zn hogr beroep was en vanmorge stond in krant dattie alsnog 6 wedstrijden had
|
De manier van interviewen van Martin Drent na de wedstrijd, had voor mij ook wel een grote invloed.
Ik vond dat er gesproken werd op een manier alsof er een grote moordpoging gepland was. Mede de journalist van studio sport heeft het zaakje een beetje doen opwaaien. Oke, het is natuurlijk niet goed te praten als je een elleboogstoot krijgt, maar ik vind niet dat je je zo als Drent zijnde moet uiten. Hoeveel spelers krijgen wel geen elleboogstoot, en melden hier helemaal niets over??? |
Citaat:
http://www.nu.nl/news/497600/41/Majs...schorsing.html |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Martin Drent valt niet zo veel te verwijten.
Hij verliest van aardsrivaal FC Twente met 0-1. Hij heeft 2 klappen tegen zijn hoofd gehad - opzettelijk of niet -. Komt met een bebloed hoofd van het veld. Heeft er 90 minuten lang 'onder' gezeten bij zijn directe tegenstander. Vervolgens vraagt de betrokken journalist hem hoe hij zich voelt en hoe hij over de situatie denkt. Tja, (bijna) elke speler zou reageren zoals hij deed. Belangrijker is het feit dat de acties van Majstorovic uit den treure getoond zijn in méérdere uitzendingen van Studio Voetbal én Studio Sport, én het feit dat het commentaar van Jack van Gelder en Hugo Borst nogal ver ging. Ook het níet tonen van de persconferentie ná het duel is kwalijk te noemen. Ron Jans - trainer fcgroningen - geeft aan dat hij vond dat er geen sprake van opzet was, en dat dit soort dingen gebeuren in het heetst van de strijd. Hélaas dit heeft niemand op tv gezien. Stemmingmakerij dát wordt de NOS verweten! |
Citaat:
Zo is het, en NIET anders |
Volkomen terecht!
Het zag er allemaal wat erger uit dan het was... hij "landde" gewoon met z'n elleboog op het hoofd van Martin Drent, er was totaal geen opzet in het spel. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar goed, ik heb de beelden ook niet 100x bestudeerd :rolleyes: |
GAbber wil nu blijkbaar toch liever geschorst worden....afgelopen weekend weer gore overtreding gemaakt...
En dan eerst word er ook nog beweerd dat het een kalme rustige jongen is. |
Ik vond het er meer uitzien als een ongeluk dan als een overtreding, die onnatuurlijke beweging van zijn been kon imho alleen maar duiden op een koersverandering door een graspol of iets dergelijks.
|
wat een NOS Studio Sport zeikerds zijn jullie allemaal zeg... ze moeten die achteraf schorsingen maar eens afschaffen.. weg met die videobeelden... t hoort bij het voetbal dus leer ermee leven...
|
Ik kan er wel op blijven reageren maar sommige mensen geloven eerst de NOS en gaan in sommige gevallen daarna zelf nog een keer nadenken
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Komen wij ook eindelijk eens uitgebreid op televisie. Inclusief beelden van open vleeswonden, zielig kijkende Marokkaantjes en de mening van het hele volk over hoe schandalig het wel allemaal niet was. Mocht iedereen trouwens klaar zijn met het uitkotsen van Majstorovic, kots hem dan alsjeblieft naar Deventer toe. Mag hij volgend jaar Lim-Duan keurig platleggen, het liefst voor onze neus. En of dit dan komt door een onnatuurlijke beweging dankzij een koersverandering door een graspol, dat het per ongeluk is gebeurt of dat hij bewust gokte op een dubbele beenbreuk maakt dan allemaal allang niet meer uit. Alsof er achteraf in de voetballerij überhaupt nog iets toe doet. |
Ik kots hem niet uit, maar ik kan er gewoon niet tegen dat mensen roepen dat hij geen overtredingen maakt, want die maakt hij wel en het zijn flinke...
|
Citaat:
Hij maakt overtredingen en dat mag (moet) ook, want hij is verdediger. Er is alleen één klein mannetje die bij Sparta speelt die geen overtredingen mag maken. |
Jullie zouden ook allemaal gewoon korfbal kunnen gaan kijken
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:24. |