![]() |
Anti-kraakpand
Ik ga over een tijdje studeren en zat eraan te denken om in een anti-kraakpand te gaan wonen. Dit omdat je dan voor weinig geld veel ruimte hebt. Ik heb ook een heel lieve vriend, waarmee ik best samen wil wonen. Is er iemand die zelf op een anti-kraakpand woont en die de voor en nadelen kan vertellen?
|
je noemt zelf de voordelen al.
en een nadeel is natuurlijk dat je er elk moment uitgezet kan worden. |
En waar kan ik informatie krijgen ? Ik zou namelijk niet weten hoe ik daar zomaar kan komen te wonen..
|
Citaat:
|
Er hangen ook vaan biljetten voor de ramen van 'deze panden worden tijdelijk bewoond. Voor meer informatie, bel: ...'
|
http://www.carex.nl/ en
http://www.adhoc.org/ zijn volgens mij vrij grote anti-kraak verenigingen, met aardig wat info op de site |
Citaat:
|
eh, kraken kan ook.(Y)
|
je moest toch iemand kenne die al in de antikraak zat om er zelf in te komen, ofzo :confused: of is dat gewoon bullshit?
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat heeft je vriend hiermee te maken?
|
in groningen heeft anti-kraak meer dan jaar wachttijd en nemen ze geen nieuwe inschrijvingen meer aan! maar weet niet hoe dat ik andere steden zit... rekening houden met wachttijd iig
|
Ik heb gehoord dat je geen studiefinanciering krijgt (uitwonend) als je in een anti-kraakpand zit... maar ik weet echt niet of dit waar is? :confused:
|
Mijn broer woont al een jaar of 6 anti-kraak. Het bevalt hem uitstekend.
Hij heeft altijd ruimte genoeg en woont lekker rustig. De kantoorpanden die hij bewoonde/bewoont zijn supergroot, vaak vrij modern en goed bereikbaar. En hij betaalt vrij weinig huur. Het nadeel is dat je vantevoren niet weet wanneer je er uit moet. Dat kan zijn al een aantal weken nadat je er bent ingekomen, of een aantal jaren. Zo'n "anti-kraak organisatie" zorgt er vaak wel voor dat je kan 'doorstromen' naar een ander gebouw, maar dat is geen garrantie. |
Citaat:
|
Je mag er niet elk moment uit gezet worden, je krijgt wel een oprot tijd als het goed is. Ze zeggen neit dinsdags van 'ja, morgen moet je eruit' ofzo.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:26. |