![]() |
pc zet zichzelf uit
zomaar zet me pc zichzelf uit :confused:
heb net met AVG op virussen gescand en hij heeft er geen gevonden. dit is al de 2e keer deze week dat hij zomaar uit gaat :S hoe stop ik dat! (dit kan trouwens ook hardware zijn...) |
kan ongeveer aan 20000 dingen liggen, software fouten, hardwarefouten, oververhitting, virus, brakke voeding...
|
hhhmmjah, me pc is 3weken oud...
|
Citaat:
daarna zou ik memtest86 even doen |
ook handig als je uitzet dat XP automatisch moet rebooten bij fouten...met een beetje mazzel krijg je dan een BSOD ipv dat ie ineens uitgaat en misschien kan je dan wat met die errorcode..
Configuratiescherm -> systeem -> geavanceerd -> opstart- en herstelinstellingen -> 'De computer automatisch opnieuw opstarten' uitvinken... |
In de logboeken van windows 2000/xp en hoger worden bijna alle crashes.
Dus ga naar je logboeken: start -> uitvoeren -> eventvwr. en kijk daar wat er geregistreert werd tijdens die crashes. |
Uitschakelen alsin:
- bam stroom eraf, UIT - Windows wordt afgesloten, een ogenblik geduld - Reset ? |
memtest86!
|
Citaat:
|
Miss staat in het logboek wat.
Rechtermuisknop "deze computer" --> Behereb --> logboek-->weet niet welke je oet hebben ik denk systeem mvr, maradinus |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik ben dan dingen downen ofzo en ga dan naar shcool en opeens is ie uit :S en paar dagen geleden was ik net klaar met zo n word-bestandje en opeens ging ie uit :S (en volgens mij kwam er toen geen 'windows wordt afgesl.........geduld') reset zou ook kunnen denk ik, maar hij gaat alleen niet zelf aan...moet em zelf aanzetten |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:01. |