![]() |
Machteloos toezien
Ik zie
gesloten ogen omringd door bloed van onschuld bedorven tranen in overvloed ik hoor de kille verwijten manieren van het kwaad als opsomming van feiten gehuld in een donker gewaad Ik tracht woorden uit te spreken verlangens te vertalen maar in mijn keel blijft alles steken onbegrip voor idealen Ik huil Terwijl mijn blik dwaalt Blijft hangen in het heden En ziet dat de wereld heeft gefaald Al vele eeuwen geleden |
hijs errugh moowj leentje..
|
*is ff stil van* Heeeel erg mooi, echt waar. Een van de beste die ik de laatste tijd van je heb gelezen,ga zo door.
Liefs Kimry |
Ismooooooj........ (y)
|
Ik vind hem ook erg mooi.
Enige 'minpuntje' (als je daarvan kunt spreken tenminste) is dat je rijmschema grotendeels ABCBC en dat dat alleen in de eerste strofe niet zo is (ogen en bedorven). Maar verder vind ik hem (y). |
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb een paar opties, welke vind jij/ vinden jullie beter? gesloten ogen omringd door bloed steeds weer bedrogen tranen in overvloed of: gesloten ogen omringd door bloed voortdurend voorgelogen tranen in overvloed of: gesloten ogen omringd door bloed steeds werd het gedogen tranen in overvloed Nu ik ze zo lees...Ik denk dat de 3e het mooiste/beste is. Meer omdat het beter aansluit bij de rest van het gedicht. Mee eens? |
heel mooj, ook door die rijm die er goe in past, nie geforceerd ofsow, (y) gweldig :)
|
ik vind eigenlijk de 2e mooier...
|
Jah erg mooi verwoord, goede vorm, einde ook (y) ..wel :(
liefs, Mariamne |
Eerste reactie: wauw...
Tweede reactie: nog steeds wauw... Derde reactie: die 3e strofe (van degenen die je dus overnieuw hebt geschreven) is het mooiste! :) |
Ik vind de tweede strofe erg mooi, magisch enzo
:) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:21. |