![]() |
Welke 3 van de ruim 25?
Ik moet voor mijn opleiding journalistiek voor het einde van dit schooljaar drie boeken hebben gelezen, en daar een persoonlijk verslag van hebben gemaakt. Ik kan kiezen uit onderstaande lijst. Nu is mijn vraag, zijn er mensen die al boeken van die lijst hebben gelezen, en wellicht een boek aan- of afraden? Alvast bedankt!
ps, het is geen pure literatuur, maar hoort denk ik wel op een forum als ''Letteren'' ;) De lijst Onze man in Bagdad Arnold Karskens Meulenhof 2003 Ooorlogsjournalistiek Journalisten in Nederland Piet Hagen Arbeiderspers 2002 De Graanrepubliek Frank Westerman Olympus 1999 Wij waren de besten Auke Kok Bezige Bij 2004 Pleisters op de ogen Arnorld Karskens Meulenhoff 2001 geschiedenis van de Nederlandse oorlogsverslaggeving van Heiligerlee tot Kosovo Meer dan Geloof V.S. Naipaul Contact Joegoslavie achter de schermen Yael Vinckx Prometheus/Nrc Handelsblad 2004 Lapidarium, observaties van een wereldreiziger Ryszard Kapuscinski Arbeiderspers, 2003 Beeld van Bild Gunter Wallraff Van Gennep 1980 Alleman van Nixon's staf Bernstein en Woodward Contact 1974 Het Watergate schandaal Tegels lichten Of ware verhalen over de autoriteiten in het land van de voldongen feiten Henk Hofland Ooievaar 1996 Media-ethiek Morele dilemma's in journalistiek, commercie en reclame H. Evers Martinus Nijhoff 2002 Uit betrouwbare bron De mooiste missers in de media Theo Dersjant Plataan 2004 Regeert de leugen Mediaplichtigheid aan leugen en bedrog Cees J. Hamelink Boom 2004 Schuivende grenzen De vrijheid van de journalist in een veranderend medialandschap Mirjam Prenger en Frank van Vree NVJ 2003 Onderzoek naar persvrijheid in Nederland De Goden hebben honger Siberische reisverhalen Gerard Jacobs Contact 2003 Doodsangst en levenskracht Jeroen Corduwener Veen 2004 Rwanda, tien jaar na de genocide in tien portretten Grijze Wolven Stella Braam Nijgh en Van Ditmar Een zoektocht naar Turks extreem rechts Kreukbaar Nederland: van bouwput tot beerput Joep Dohmen en Jos Verlaan Prometheus 2003 Onderzoeksjournalistiek Twaalf gestolen jaren Tom Egbers Thomas Rap 2002 Jihad in de polder, de radicale islam in Nederland Sam Eikelenboom Veen 2004 Baas Bouterse de krankzinnige klopjacht op het Surinaamse drugskartel Marcel Haenen Balans 1999 Andere Tijden Ad van Liempt Veen 2002,2003 Onderzoeksjournalistiek op televisie Onderwereld - p.r Hoe de misdaad de media manipuleert Bart Middelburg Veen 2002 De ramp een reconstructie van de watersnoodramp van 1953 Cees Slager Atlas 2003 Ze zijn zo lief meneer over vrouwenhandelaars, meisjesballetten en de Bende van de Miljardair Chris de Stoop Bezige Bij 2003 'k zag twee beren Linda Polman Atlas 1997 Over de achterkant van de VN-vredesmissies |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:11. |