![]() |
jochie
Hoe jij
Als klein Beginnend wonder Mijn wereld Telkens weer Op z’n kop zet Hoe jij Met je blauwe Nieuwsgierige ogen Mijn wereld In kijkt En lacht Hoe ik Niet anders kan Dan jou toelaten In mijn wereld En van jou En je lach houden |
ik heb geen verstand van dit soorrt dingen maar het leest echt vreselijk vervelend
|
heej alsk jou was zouk niet un paar woorden per zin doen, maar een betje meer. je heb nuj 3 woorden per zin maar sorry het leest idd un beetje slecht
|
eerlijk gezegt vind ik het zwaar irri lezen en ik vind het gedicht zelf ook niet echt mooi, Srry! :o
|
Ik vind dat er wel een mooie gedachte achter zit, je hebt het alleen niet zo mooi verwoordt. Het leest inderdaad wel een beetje vervelend (niet 'zwaar irri', hoor) dus misschien kun je eens experimenteren met wat originelere woorden en wat langere zinnen.
Nu lees ik het nog eens, maar ik snap je hoofdlettergebruik ook niet helemaal. |
Ik vind het echt een prachtig gedicht!
|
Zoals Limaon al zegt, de gedachte is mooi. Je bewoordingen zijn een beetje te simpel. Het afbreken van de zinnen, ja, dat zou ik alleen zo doen als het iets toevoegt aan je gedicht, en dat doet het hier (vrijwel) niet. De herhaling van 'wereld' is ook niet zo mooi.
Nu vind ik de (meeste) reacties boven me wel een beetje te negatief. Er zitten zeker wel leuke stukjes in. De alliteratie (wonder wereld weer), en de nadruk die je legt op 'jij' door daar af te breken. Maar je had deze gedachte veel beter kunnen uitwerken. En de hoofdletters begrijp ik wel hoor, MS Word :P |
Citaat:
|
Word 'zuigt' :s
|
Citaat:
(ik gebruik Kladblok) Is er niet een manier om dat hoofdlettergedoe uit te zetten? |
Citaat:
En verder sluit ik me gewoon helemaal aan bij Limaon en Sketch. De gedachte erachter vind ik erg mooi, maar ik zou het op een andere manier uitwerken. |
Citaat:
Menu - Opmaak - Hoofdlettergebruik (als je dat niet ziet, even op het pijltje onderaan klikken)- kleine letters aanvinken. Dat is corrigeren. Uitzetten: Menu - Extra - Autocorrectie-opties - Zinnen met hoofdletter beginnen uitvinken |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:04. |