![]() |
[IRQ] Conflict
Code:
SiSoftware Sandra said: Maar wat mij zorgen baart, zijn kanaal 18 en 22. Deze worden beide dubbel gebruikt, toch krijg ik in Windows geen error berichten oid. Maar zou dit voor mijn hangers zorgen? Of is het feit dat Windows niet zeurt genoeg reden om dit zo te laten? Als het wel aangepast moet worden, hoe ga ik dat aanpakken? Het fysiek verplaatsen van de audiokaart kan nog wel, maar hoe zit het met kanaal 22 dan? Tia |
Windows heeft gewoon de mogelijkheid om een IRQs toe te bedelen aan meerdere apparaten. Dat is ook onvermijdelijk, want in een moderne PC zitten veel meer apparaten die een bron nodig hebben dan een paar jaar geleden. Vanaf Windows 98SE en de introductie van ACPI en DMI is dat behoorlijk vooruitgegaan, je kunt nu zonder problemen meerdere apparaten op een IRQ hebben.
Daar is wel een belangrijke uitzondering op: videokaarten vinden het over het algemeen niet leuk om op een gedeeld IRQ te zitten en ook bij sommige - zeer kritische - geluids- en netwerkkaarten wil het nog wel eens voor problemen zorgen (kraken in het geluid, instabiele LAN-verbinding). Maar voor de bulk van de apparaten zou het geen problemen moeten geven, en die hangers kunnen ook heel goed ergens anders van komen (heb topic niet gelezen), |
sja, creative is eigenwijs, flikker die op een andere IRQ
memtest86? |
Citaat:
niet dat ik je ongelijk geef. Een goed begin is immers het halve werk :cool: |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Welke windows is dat trouwens?
Win2k had bij mijn moeder het leuke idee de Videokaart + Geluidskaart + Usb controller + Netwerkkaart op 1 IRQ te zetten.. wat als gevolg constante bluescreen's te geven :S |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19. |