Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Oefeningen 'zwembandje' (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1130237)

Hayden 17-03-2005 14:02

Oefeningen 'zwembandje'

Hey
Ik ben tevreden met mijn lijn, ik ben lang en redelijk slank. Ik heb alleen last van 'zwembandjes', van die vet-ophopinkjes links en rechts aan de onderkant van mijn rug en die 'vallen' ook soms een beetje over mijn broek. Zo lijkt het of ik dik ben, terwijl die plekken eigenlijk de enige 'minpunten' zijn.

Weet iemand goede oefeningen waarmee je die zwembandjes weg kan krijgen?

Nebel 17-03-2005 14:13

Geen oefeningen, maar als je heupbroeken draagt, doe dan je riem niet te strak, scheelt veel..

ikkeleerlinge 17-03-2005 14:16

Oh, je kunt wel spiermassa bouwen. Dan worden ze denk ik wel strak, maar wel iets breder. Dus bijv. gewoon op 1 zij liggen en dan met je arm je voet aantikken ofzo.. of train je dan je schuine... nou ja, of um.. op een zij gaan liggen, de bovenste been omhoog, met je onderste been de bovenste aantikken, dan train je de zijkant van je buikspieren dus en ook de binnenkant van je onderste been.

Lynn 17-03-2005 14:21

Ik heb er geen oefeningen voor, maar wilde even laten weten dat je niet de enige bent met dat probleem. :p Het is bij mij overigens wel iets minder geworden toen ik meer ben gaan sporten, maar dat was meer het overall fat dat verdween (ben in het algemeen slanker geworden, niet alleen mijn bandjes).

Maargoed, mocht er iemand zijn met tips, dan zou ik ze ook wel willen horen! :)

Arenda 17-03-2005 14:25

Citaat:

ikkeleerlinge schreef op 17-03-2005 @ 15:16 :
Oh, je kunt wel spiermassa bouwen. Dan worden ze denk ik wel strak, maar wel iets breder. Dus bijv. gewoon op 1 zij liggen en dan met je arm je voet aantikken ofzo.. of train je dan je schuine... nou ja, of um.. op een zij gaan liggen, de bovenste been omhoog, met je onderste been de bovenste aantikken, dan train je de zijkant van je buikspieren dus en ook de binnenkant van je onderste been.
Je obliques (externe en interne) en de transfersus abdominis zitten in je zij, op je heupen, in dat gebied, zo heten die schuine :P
Daar aan werken scheelt een stuk, alleen op bepaalde plekken vet kwijtraken gaat helaas niet, dus wat je kunt doen is de eerder genoemde oefeningen gaan doen met bv cardio (beweging isowiezo goed voor je)
Dit is een goede site: *klik* voor oefeningen

ikkeleerlinge 17-03-2005 14:28

wooow stoere site :D thanks

Arenda 17-03-2005 14:31

Citaat:

ikkeleerlinge schreef op 17-03-2005 @ 15:28 :
wooow stoere site :D thanks
ik heb em net ff veranderd in een andere link:

dit was de link die ik eerst postte:

*klik*

Hayden 17-03-2005 14:34

Bedankt! :eek: (y)

Ja, ik ben ook slanker geworden toen ik ben gaan sporten. Maar toch bleven alleen die delen over, dat was redelijk balen haha.

MightyDuck 17-03-2005 16:56

Citaat:

Arenda schreef op 17-03-2005 @ 15:25 :
Je obliques (externe en interne) en de transfersus abdominis zitten in je zij, op je heupen, in dat gebied, zo heten die schuine :P
Daar aan werken scheelt een stuk, alleen op bepaalde plekken vet kwijtraken gaat helaas niet, dus wat je kunt doen is de eerder genoemde oefeningen gaan doen met bv cardio (beweging isowiezo goed voor je)
Dit is een goede site: *klik* voor oefeningen

Foei toch je naam veranderd? Vroeg me al af wie jij nou weer was :D

Even aan toevoegen: *klik*

Obliquus in het bijzonder :)

*blue angel* 17-03-2005 18:22

Citaat:

Hayden schreef op 17-03-2005 @ 15:02 :
Hey
Ik ben tevreden met mijn lijn, ik ben lang en redelijk slank. Ik heb alleen last van 'zwembandjes', van die vet-ophopinkjes links en rechts aan de onderkant van mijn rug en die 'vallen' ook soms een beetje over mijn broek. Zo lijkt het of ik dik ben, terwijl die plekken eigenlijk de enige 'minpunten' zijn.

Weet iemand goede oefeningen waarmee je die zwembandjes weg kan krijgen?

je broeken in de juiste maat kopen wil ook al eens helpen.

Arenda 17-03-2005 19:55

Citaat:

MightyDuck schreef op 17-03-2005 @ 17:56 :
Foei toch je naam veranderd? Vroeg me al af wie jij nou weer was :D

Ik ben idd sweetsterretje, zie ook mijn sig :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:19.