![]() |
leuke boeken
Ik heb op de havo een aantal boeken moeten lezen, en eigenlijk nooit uitgelezen omdat ik veronderstelde dat lezen saai was.
Nu heb ik momenteel veel vrije tijd, en heb de laatste tijd een aantal boeiende boeken gelezen. Ik ben nu toe aan een nieuw boek, maar weet niet welke ik moet kiezen... Ik lees graag realistische 'moderne' boeken, over liefde, sex en jongeren... Aanradertjes? Alvast bedankt, Co |
Mss handig om te zeggen in welke leeftijdscategorie ze moeten zitten? :)
Er zijn zo veel mooie boeken... Boeken die ikzelf mooi vindt en niet erg moeilijk zijn, zijn die van Dirk Bracke. Bv. Het uur nul (over een jongen die seropositief is), Blauw is bitter (over een meisje in de prostitutie), Als olifanten vechten (over kindsoldaten), De lege brug (over een autistisch meisje), ... Ik hou zelf ook heel erg veel van de boeken van Stephen King, maar ik denk niet dat dat echt is wat je zoekt. Die zijn al heel wat moeilijker, en gaan niet over jongeren enzo. Maar ze zijn wel heel boeiend! |
Thea Beckmann...
|
Citaat:
Misschien Jan Wolkers? Ik vind het niks, maar hij heeft veel fans. |
ik ben nu 18, dus theo beckman en carry slee mogen in de kast blijven ;)
|
Wil je literatuur, of gewoon een leuk verhaal?
|
Citaat:
misschien iets van Ronald Giphart? |
Joost Zwagerman - Gimmick!, Vals Licht
Kluun - Komt een vrouw bij de dokter |
Citaat:
ik heb laatst Blauwe Maandagen (Grunberg) en De Buitenvrouw (Zwagerman) gelezen. Het laatst genoemde vond ik stukken beter |
Citaat:
|
Citaat:
Zwagerman heeft ook genoeg boeken geschreven die lekker lezen, ff kijken in de bieb dus. |
Dagje naar het strand van Heeresma
Hersenschimmen van Bernlef Spaanchen brabrander van Bredero |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ja, ik weet het niet, ik lees geen literatuur over sex liefde en jongeren. Alleen Wolkers ooit, maar dat vind ik dus niks, zoals ik al zei. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik lees nu het boek, ' Verlossing' van Anthony Doerr.
Net begonnen, maar wel heel erg goed. |
De wereld volgens Garp - John Irving
Ik lees hem nu, ben nog niet zó ontzettend ver, maar hij is wel grappig:o En volgens mij is het ook wel literatuur:) |
Citaat:
|
Citaat:
Oh dat is zo'n mooi boek! Een van mijn lievelings. Je kan Milan Kundera lezen (de ondragelijke lichtheid van het bestaan) of bijvoorbeeld Fay Weldon offe... Jongen, ren een bibliotheek binnen, zoekt en gij zult vinden! |
sex en jongeren
gerard reve - boek van violet en dood;) maar ik denk dat giphart wel uitkomst bied. |
Giphart - Ik omhels je met 1000 armen
Glastra van Loon - De passievrucht :cool: |
Citaat:
|
Sex en jongeren: Testosteron (doing it) vanneh... Melvin weetikzonietuitmijnhoofd.
|
Is dit niet net zo iets als Must-Read?
:confused: |
Ontdekking van de Hemel - Mulisch
seks? zuigende baarmoedermonden! |
Citaat:
|
J.D. Salinger - Catcher in the Rye
Per Nilsson - Jij, jij, en jij (jeugdboek ja, maar als je hersenschimmen 'vreselijk' vindt, wekt dat bij mij bepaalde veronderstellingen) |
Citaat:
En Thea Beckman in één adem noemen met Carry Slee.. :| |
Citaat:
|
Citaat:
Kruistocht in Spijkerbroek :o |
Citaat:
Nou, inderdaad. Dat boek is echt VRE-SE-LIJK!!! |
Ik Jan Cremer - Jan Cremer
leest lekker, en veel sex (Je krijgt een beetje de indruk dat Jan Cremer himself sex in Nederland heeft uitgevonden...) |
Citaat:
En laat Kruistocht in spijkerbroek nou net haar slechtste boek zijn... :( |
Citaat:
|
Citaat:
Moet je geen literatuur lezen van school? (Want dit zijn C-boeken, dacht ik.) |
Citaat:
|
Citaat:
True. Rascha Peper - Wie scheep gaat misschien? (heet dat boek uberhaupt zo?:|) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:03. |