![]() |
Spinnen en niemand thuis.
Ik vind spinnen echt zó eng. Als ik er een zie, ga ik direct op mijn moeder gillen dat ze hem moet komen doden. Maar als ik alleen thuis ben, of op kamers ga, heb ik geen idee wat ik zou moeten doen :s Iemand tips, niet te griezelig aub :)
En misschien ook iemand tips voor andere beestjes waar jullie bang voor zijn (muizen, kikkers, insectenbeesten,...), altijd handig he. xxx |
opeten!
|
Neem een kat. Onze kat vangt muizen en eet vliegen, bijen en wespen.
|
Voor spinnen ben je aan het verkeerde adres.
|
Negeer je angst en bekijk zo'n spin aandachtig terwijl 'ie stilzit, waardeer de schoonheid van zo'n geweldig beest.
Als ze ergens in het zicht zitten, pak een glas oid en een envelop, zet het glas over de spin, envelop eronder schuiven, spin zit in het glas, deur open, spin naar buiten, klaar. Moeilijk hè. |
Citaat:
|
Je stelt je enorm aan. Tweeëntwintig?
|
ga in therapie
of pak de stofzuiger |
Hmm, therapie.
|
Citaat:
zo ja, niet zeuren, heb ik ook en ik heb me er ook overheen gezet door constant weer die beesten te bekijken en ze te leren waarderen. |
Ik had laatst ook een kriebelbeestje hier zitten.. Hij liep over de vloer, ik heb er een glas opgezet en ben toen de stofzuiger gaan pakken en heb het beestje dus opgezogen :o
|
Citaat:
Citaat:
|
Lees mijn posts.
|
En ernaar kijken lukt me wel, maar als het dan plots beweegt ga ik rennen :s:o
|
Citaat:
Ik was eens op mijn werk zout en peper aan het mengen. Giet ik alles mooi in een bakje en besluit ik er nog eens door te gaan met mijn handen, voel ik iets harigs. Zit er zo'n groot harig geval in dat bakje, bijna op mijn hand. Bakje, zout, peper en spin vlogen de keuken uit! En ik gilde als een meisje :( |
Citaat:
Spinnen die op de muur zitten zijn akelig. Of het plafond, dat ze zich zo laten zakken... Brrr... Maar op een gegeven moment word ik dat gewoon boos, en zuig ik dat beest met een kwaardaardige lach op. Dat voelt echt fijn :) |
wat vreemd trouwens dat je er zó bang voor bent en dat je moeder er geen probleem mee heeft. Van wie heb je het dan geleerd?
|
Citaat:
Ik liep een keer in de tent van mijn ouders, had niet door dat er drie dikke spinnen op het plafond geplakt zaten... En die lieten zich ineens vallen, terwijl ik er onder stond. Whaa, zo naar :| Maar ik vind ze nu wel minder eng, heb er een paar op moeten ruimen, dan voel je je wat machtiger dan zo'n naar beestje :) |
Citaat:
Maar moeder mept ze gewoon dood, zonder kick. En ik durf amper kijken... :o En mijn pa heeft er ook geen schrik van, laat ze gewoon zitten :| Eng verhaal: we waren tv aan het zien, we hebben thuis zo'n wit tapijt, zie ik ineens een grote vette huisspin over het tapijt krossen :eek: Ik heb nog nooit zo hard gegild, en mijn ouders maar lachen met me :( |
Ah ja, dat heb ik ook. Ik zuig ze soms op met de kruimeldief, maar dan hoor je ze daarbinnen in dat ding ritselen, en dan ben ik bang voor de kruimeldief :|
En ik vind het eigenlijk wel zielig om zo'n beestje in een stofzuiger op te sluiten. En van die vliegenmeppers die onder stroom staan al helemaal. Ik ga voortaan het glas proberen te gebruiken. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Eigenlijk zijn de meeste dieren met een uitwendig skelet best wel heel eng.
|
Ik heb een keer een hele avond hyperventilerend op een tafel gezeten door een of andere enorme spin die het nodig vond om de hele tijd van de TV naar de bank te rennen...je hoorde zijn poten gewoon tikken over de vloer, eng kreng dat het was :mad:
|
Dus je moet gewoon op een tafel gaan zitten (y) Ik leef nog.
|
Citaat:
Je blijft een aansteller. |
Citaat:
En ik ben precies niet de enige die staat te shaken van een spin. |
Stofzuiger.
|
Citaat:
|
Glas er op zetten.
|
deo erop spuiten
|
je moet een windje laten, dan vluchten ze wel :D
|
koop wat spin etende huisdieren ;)
|
Ik negeer ze altijd en dan gaan ze vanzelf weer weg. Ze mogen bést op mijn kamer zitten als ze maar niet in mijn bed komen en niet al te veel webben maken. Ik ben er niet bang voor maar ik hoef ze ook niet aan te raken of wat dan ook. Ze hebben gewoon te veel poten.
|
Citaat:
En dat is dus tot 2 keer toe gebeurd! Brrr! Dus tip: sla heeeeeel veel telefoonboeken in! :D (y) |
Als ze op de muur zaten spoot mijn moederen er vroeger eerst veel haarlak op en dan de stofzuiger in :p
Ik heb trauwens ook een paar kindertraumas aan die beesten. Ik was een jaar of 10 toen ik in bad zat en er ineens zo een immens beest uit de overloop kroop en zo in het water viel => nog nooit zo snel uit bad geweest. En twee jaar geleden liep in naar mijn moeder om te zegge dat er een spin op de zetel kroop , zegt ze ineens 'blijf stil staan he'... zat dat beest op mijn hoofd. Verder vind ik het trouwens niet aanstellerig, ik ken mensen van 40 jaar die van zulke dingen bang zijn, angst is nu eenmaal iet rationeel dus dingens als'het kan je niks doen' helpen niet echt bij mij. |
Citaat:
|
Citaat:
Bij spinnen die niet of heel lastig onder/in een glas passen haal ik btw de buurman (is één keer gebeurd, toen zat er een megaspin bij mijn zusje in huis en de tuindeuren stonden open, toen heb ik de buurman maar even geroepen ;)). |
Citaat:
|
Je kan een soort ding halen met haren eraan waarmee je de spin kan pakken. vrij lang, dus de spin komt niet bij je in de buurt ;)
Je zet 't met die haren erover heen, knijpen, spin zit er in vast maar gaat niet dood. Je kan 'm dan netjes buiten neerzetten :) |
Citaat:
(of haarlak, werkt ook goed (Y)) |
ik ben er ook bang voor, gewoon een glas opzetten en toekijken hoe ie langzaam dood gaat.
|
Ze klimmen gewoon weer uit de stofzuiger...:eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat: