![]() |
16 maart 2005
De woorden zijn met scherven glas omwonden, de stilte slaat me oorverdovend hard. Ik voel het niet en weiger op te nemen wat mij nu zo meedogenloos verwart. De zijden draad vertoonde slechts wat rafels, de levenskaars nog lang niet opgebrand. Wie had gedacht dat wind de vlam zou doven? Betekenis vermijdt nog mijn verstand. Gedachten vliegen door de grijze kamers, verleden kruist verwachting en gemis. Zo plotseling zo snel van ons ontnomen. Ik wil niet zien dat dit voor eeuwig is. Afscheid had zoveel meer moeten bevatten, verlies verandert tergend in verdriet. Uit ongeloof zal het besef ontwaken, maar ondanks alles; huilen kan ik niet. |
gefeliciteerd met je verjaardag!
Maar wat een ongelooflijk treurig en emotioneel gedicht is dit. Ik vind het wel mooi, maar droevig en ontroostbaar tegelijkertijd. Het metrum zit goed in elkaar en ook de rijm klopt. Allleen in: de levenskaars nog lang niet opgebrand. zit voor mijn gevoel een lettergreep te veel. Ik vind dat je het heel bijzonder hebt verwoord. Je beelden zijn prachtig. |
Dank je wel! Maar euh, ik ben niet jarig :o . Altijd als ik op internet een geboortedatum in moet vullen doe ik maar wat. En inmiddels was ik al lang vergeten dat deze datum er in stond. Ik zal m meteen ns aanpassen.
Bedankt voor je reactie op het gedicht, blij dat het goed overkomt. Zelf past die zin voor mij wel in het metrum, dus waarschijnlijk lees ik het iets anders. maar thanx!! x |
Hm, voor mijn gevoel loopt hij juist niet helemaal, ik lees er in ieder geval niet zo makkelijk doorheen. Ligt dat dan aan mijn manier van lezen?
Ik vind je verwoording en daarmee je hele gedicht wel érg mooi trouwens. Vooral Gedachten vliegen door de grijze kamers, verleden kruist verwachting en gemis. Zo plotseling zo snel van ons ontnomen. Ik wil niet zien dat dit voor eeuwig is. |
gefeliciteerd met jouw en mijn verjaardag:o:)
|
Ik heb alleen moeite met het ritme van de eerste regel van de laatste strofe, maar dat ligt meer aan mij dan aan jou volgens mij, want het is best te lezen. Het ritme vind ik verder juist een sterk punt, samen met de rijm, verwoording en sfeer die je creeërt, eigenlijk vind ik het gewoon een sterk gedicht.
|
Thoughtful dank je wel!
Citaat:
Traangast -> ook dank je wel! Ik weet wel hoe het komt dat die regel voor jou minder leest:): Bij alle andere strofen valt de klemtoon op de 2e lettergreep in de 1e zin, en bij Afscheid op de 1e! Maar als je daar doorheen leest, is het geen probleem meer als het goed is. (offtopic: Alles goed met je? Ik was nog in Utrecht vandaag en gisteren! En morgen weer... voor de theaterdagen!) xlive |
ik wou dat ik zo met woorden kon toveren
|
Opzich vind ik het mooi beschreven, maar ik lees er niet 'lekker' doorheen. Dat zou heel persoonlijk kunnen zijn, zeker omdat ik het in de andere reacties niet lees.
Maar (y) (y) |
Wat mij verwart moet met een t.
Ik hou wel van je ritme, het leest mooi, maar ik ben niet zo voor je woordkeuze, zinsbouw en beelden. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
x Live |
Hihi. er zijn wel meer dingen die er op een gegeven moment lelijk uitzien.
Het artikel Moeren opvoeren bijvoorbeeld. Moeren. Het ziet er uit als een Amsterdams misbaksel als meervoud van moeders. En spreek het woord Cavia maar eens een paar keer uit. Taal is vreemd. Moet ik het veranderen in je gedicht hier, of maakt het je zo niet uit? |
Citaat:
Het woord ook, heb ik ook altijd zo raar gevonden, en eigenlijk:). |
Citaat:
|
Citaat:
En mutant, wil jij voor mij nog die D in een t veranderen???? Dank je wel x |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:37. |