![]() |
wanneer is het precies avond?
Ik vroeg me dit af. Iedereen weet dat de grens tussen ochtend en middag om 12 uur is, maar wanneer is het nou precies avond?
Ik had met m'n moeder de volgende theorie bedacht: 12 uur: middag 18 uur: avond 24 uur: nacht 6 uur: ochtend Wat is jullie mening? |
klopt (y)
|
ja:)
|
een theorie bedacht??? van 4 regels? Nouja, iig klopt het
|
Dat is ook de theorie die ik hanteer.
|
het is ook vrij logsich.... 24 uur in een dag en je deelt het op in 4 delen... 24:4 =6 dus om de 6 uur
|
Citaat:
Maar goed... vanaf 18.00 uur gaan jullie ''goedenavond' zeggen? |
Citaat:
|
Dat is toch gewoon de officiële regel?
In ieder geval hanteer ik dat ook ja. |
Ja, als klanten komen na 6 uur dan zeg ik goedenavond tegen ze en ervoor goedemiddag of goededag.
|
ja, ben ik t helemaal mee eens.
|
het is middag na het middageten, wat bij mij meestal niet om 12 uur is, en het is avond na het avondeten, wat bij mij niet altijd om 6 uur is. Vind ik. Meestal is het voor mij dus middag na half een, een uur, en avond na zes uur, half zeven.
|
Ik hanteer exact dezelfde regel. Volgens mij is dat ook gewoon dé regel.
|
nouja, nu ik er over na denk... als ik zeg 'vanmiddag ga ik dat doen' bedoel ik dat ik het tussen lunch en avondeten doe... maar ik zeg wel '12 uur 's middags' en niet '12 uur 's ochtends', en 5 uur 's middags, 6 uur 's avonds, 11 uur 's avonds, 12 uur 's nachts... maar wél zeg ik 5 uur 's ochtends en niet 5 uur 's nachts, dus de ochtend begint om 5 uur (ik zeg wel 4 uur 's nachts).
|
Citaat:
|
voor mij is het nacht wanneer ik slaap, en ochtend wanneer ik wakker word. Avond is het voor mij na het eten, en middag ook na het middageten.
Maar ik denk dat je theorie officieel wel klopt :o |
Citaat:
|
Citaat:
|
Klopt, zo is het. :)
|
18 uur of als ik het zeg.
|
Citaat:
Als ik op vakantie ben in Frankrijk en we eten pas om acht uur, ga ik het meestal pas later avond noemen. Het hangt er dus maar vanaf :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik wil nog wel eens de middag als morgen beschouwen. Als ik op school kom en een kop koffie in mijn hand heb begroet ik meestal mensen met morgen. Zelfs bij lessen die in de avond worden gehouden heb ik dat nog wel eens.
|
Aangezien ik maar opsta tegen de middag, is het dan pas ochtend. En aangezien ik pas ga slapen tegen de nacht, is het dan 's avonds. Maar ik heb niets tegen je regel hoor. :)
|
Het is een feit (geen mening) dat de avond om 18.00 uur begint.
|
18.00 uur, dat is gewoon zo. Dus je hebt eigenlijk een theorie bedacht die al bestond. :p
|
Wat je zegt ja.
|
Citaat:
|
Citaat:
Zeg jij in die gevallen dan 's ochtends over 13.00 uur en 's avonds over 2.00 uur? |
Citaat:
|
Citaat:
Ik vind het eigenlijk best wel irritant dat ik iets zeg, waarop jij dan iets zegt, en ik jou dan weer gelijk moet geven. :D Je hebt wederom gelijk. Grr. |
Citaat:
|
Citaat:
Maar jij zei het helderder, dus besloot ik jou maar gelijk te geven. :) |
Citaat:
|
Citaat:
Ja, een christophe in de vroege ochtend kan ik wel aan hoor. Pas de panique. |
Als het donker wordt, is het avond.
Als het 18 uur is, maar nog licht, is het ook avond. Als je gaat slapen of je vindt dat het eigenlijk tijd is om te slapen, is het nacht. Als de zon opkomt, en het al even wat licht is, wordt het ochtend. En om twaalf uur, zo ongeveer als de zon op het hoogste punt staat, wordt het middag. |
Niks mee eens of niet mee eens, zo is het en niet anders.
|
Citaat:
dan heb je ook deels gelijk :) |
Eigenlijk voelt het nu nog als ochtend :cool: Maar als ik zometeen gedouchet heb zal het wel middag zijn. Voor mijn gevoel dan he :o
|
oke... de meesten zijn het eens met mijn theorie die dus geen theorie is. Maar dan nu het volgende:
hoe zit het met donker/licht? Ik vind het in de zomer éigenlijk nog niet echt avond om 18.00 uur. En in de winter, als t om half 5 al begint te schemeren, vind ik t om 5 uur al avond. Hoe zit dat bij jullie? Hanteren jullie dan nog de échte regel? Of zeg je toch al goeie-avond tegen mensen als t dat nog niet is? |
In de zomer is het avond als het donker is, en in de winter is het avond als het donker is. Dan is het in de zomer dus later avond dan in de winter, en dat klopt niet helemaal. Hmm.
|
Citaat:
|
Als het donker wordt, wordt het avond.
Als het in de zomer om 8 uur ofzo nog licht is, dan begint de avond rond half 7, voor mij, want dan kom je net thuis van een dagje strand oid, en dus begint dan de avond :) Maar dat is ook niet altijd zo. Als ik om 4 uur moet beginnen met werken, tot 12 uur, dan is het om 4 uur al avond. Moet ik van 12 tot 20 werken, begin ik misschien om 19 uur een keertje met de gasten goedenavond te wensen in plaats van goedemiddag. Wanneer ik om 11 uur moet beginnen is het om 11 uur al middag, en geen ochtend meer, maar als ik dan ergens anders sta dan waar ik normaal sta is het soms ook nog wel ochtend om 11 uur. Eerder dan 11 uur hoef ik nooit te beginnen :) Dus het is heel verschillend ;) |
waarom zit hier geen slot op ? :s
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:23. |