![]() |
roken en hoofdpijn
Wat ik me afvraag; kan je van roken hoofdpijn krijgen.
Ik heb het niet over lichte hoofdpijn, maar zware hoofdpijn, de hele dag door een zeurende hoofdpijn. Is dit mogelijk omdat iemand rookt ? |
Lijkt me sterk dat dat daar door komt, ik heb het iig nooit eerder gehoord. :)
|
Hoofdpijn kan heel veel redenen hebben. Drink je bijvoorbeeld wel genoeg op een dag? Dat is een veel voorkomende oorzaak van hoofdpijn. Of eet je wel goed.
Wel heb ik eens gehoord dat wanneer mensen op de nuchtere maag roken misselijk worden en hoofdpijn krijgen, maar echt van roken hoofdpijn? Je kan proberen te stoppen en kijken of het dan beter gaat... ;) |
Citaat:
Het zit zo; ik heb al jaren hoofdpijn (manisch depressief), jaren medicatie gehad, hiermee gestopt na 3 jaar slikken (hoofdpijn en bijwerkingen). Sinds 8 week heb ik geen medicijnen meer, gestopt met roken, en ineens ik heb paar dagen geen hoofdpijn gehad, later kwam het weer in lichte vorm (is mee te leven). Zo nu en dan rook ik nog een sigaret, alleen bij geestelijk inspanning weleens wat meer ( ja stom !!) maar de laatste 2 week, heb ik elke dag WEER hoofdpijn. misschien is het in combinatie met hooikoorts ??? (zere ogen) |
Ik krijg wel hoofdpijn als een ander zit te roken. Met name van sigarenrook.
Maar goed ik weet er verder niet veel van. |
Het zou kunnen.. Nicotine heeft een effect op de bloedvaten, waardoor de bloedstroom naar de hersenen veranderd. Dit kan effect hebben in het begin (als de bloedstroom verandert) of op het einde van het effect (als de bloedstroom weer terug verandert). Waarschijnlijk is dit echter niet, aangezien je niet zo veel rookt en veel hoofdpijn in de voorgeschiedenis hebt..
Sterkte! |
Citaat:
|
Iedereen kan stoppen, als hij of zij het zou willen..
maar nogmaals: gezien de situatie die je zelf ook al aangeeft, zullen andere factoren waarschijnlijk een veel grotere rol spelen bij de hoofdpijn.. |
Ik had vroeger toen ik nog rookte daardoor best wel eens last van hoofdpijn. Ik werd er ook wel eens flink misselijk van. Wat dat betreft ben ik blij dat ik gestopt ben.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:56. |