![]() |
Printscreen`n uit Media Player
Als ik uit bijvoorbeeld Winamp een printscreen maak en deze opsla in bijvoorbeeld paint,en ik vervolgens Winamp afsluit,is de opgeslagen printscreen ook zwart...hoe kan ik dit voorkomen ?
|
ik weet niet hoe je het wegkrijgt, maar volgens mij zit dit er in zodat je geen illegale "opnames" van films kan maken.
Verder moet je in het centrale topic zijn. |
Citaat:
|
Inderdaad komt dat door de overlay. Ofwel moet je de speler zo instellen dat hij geen overlay gebruikt (in WinAmp is dat mogelijk, bij de video-instellingen) ofwel door uitbreidingen op PrintScreen te gebruiken: programma's als SnagIt zouden normaal wel overweg moeten kunnen met overlays en dergelijke.
|
kerel,
open windows media player, ga naar options, ga naar performance en zet dan de video acceleration op non (dat schuifje naar links) en huppetee prt scr werkt. |
Of gewoon Windows Media Player, Ctrl. + I, voila.
|
Citaat:
leuk bedacht, maar dacht je dat dit in alle gevallen werkt? Voor zover ik weet laat bijvoorbeeld DivX zich niet pakken door Print-screen, alleen met uitbreidingen hierop (zoals eerder aangegeven in dit topic) |
Citaat:
|
|
Citaat:
|
Heeft geen donder te maken met het programma waarmee je het doet maar met de overlay. De overlay is immers een manier van directe aansturing van het beeld door de videokaart waarbij de GUI van Windows niet betrokken is, daardoor kun je hem niet 'vangen' met een screencap. In BSPlayer bijvoorbeeld kun je overlays eenvoudig uitzetten, in WMP kan het ook wel maar dat gebruik ik niet.
Speciaal Virtualdub gaan gebruiken voor een screencap kan natuurlijk, want Virtualdub leest gewoon de frames rechtstreeks uit de file, het is immers geen player maar een dubber. Maar Virtualdub is niet bepaald gebruiksvriendelijk. Het voordeel van video via overlay is wel dat je meer mogelijkheden hebt met de hardware van de videokaart, veel meer dan de meeste players in software zonder overlay kunnen. |
in wmp naar opties gaan, dan prestaties en video acceleratie op "geen" zetten
werkt altijd voor mij (y) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|