![]() |
mb ram
ik had 512 mb gewisseld (2 van 256) met mijn 256 mb (2 van 128 mb) maar nu is het probleem dat als ik die 512 er hier in doe dat er 256 staat in plaats van 512 en bij die ander staat er 128 dan in plaats van 256. en ik zou niet weten waarom hij dat doet, het lijkt wel alsof hij ze splitst ofzo.
HELP ! |
Ik snap je verhaal niet helemaal. Waartussen heb je die twee gewisseld?
Eventueel zou het kunnen zijn dat je moederbord geen double-sided geheugen ondersteunt. |
in mijn pc die op mijn kamer staat zit 256 mb(2 van 128)
en die op een andere kamer staat zit 512 mb(2 van 256), en ik wou die dus gaan wisselen zodat mijn pc 512 had maar als ik die hier in die staat er 256 mb en bij die andere pc 128 ipv 256 |
Nee, dan lijkt mijn theorie me niet correct ;)
Ik kom hierop terug als ik nuchter ben... |
Zelfde type geheugen?
|
jop
:| |
Oud moederbord? kijk eens of er aan beide kanten van de ram reepjes chips zitten,
oude mobo's kunnen niet altijd overweg met single sided ram maarja meer info graag |
er zit aan 1 kant van de ram van die zwarte reepjes chips en me mobo is idd wel een beetje oud, epox nog iets , maar er zitten nu ook al 2 van 128 in maar die hebben ook maar aan 1 kant van die chips. en die 2 van 256 hebben dat ook.
|
dus ik snap niet waarom ze het niet doen :/
|
Citaat:
Post eens wat voor mobo je hebt? http://www.lavalys.hu/downloads/everesthome151.exe |
Bijvoorbeeld omdat je mobo geen high density geheugen ondersteunt. Misschien is het handig als je eens post om welk mobo het gaat. ;)
|
Moederbordnaam Epox EP-3ETM
Bus Type Intel GTL+ Bus Breedte 64 Bit Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz Effectieve kloksnelheid 100 Mhz Bandbreedte 800 MB/s RAM Slots 2 DIMM het is een klote ding :p |
Intel 815E B-stepping chipset dus. En Intel is nooit zo happig geweest op grote geheugenmodules (16M chips kon je vaak alleen met VIA/SiS/ALi chipsets gebruiken).
Ik denk dus een beperking van je mobo/chipset. Zo heb ik ook laptops gehad die een 256MB SDRAM module als 128MB zag. :) |
512MB max. supported over 2 geheugenbanken. Dus 256MB dual sided modules kun je gebruiken, of 128MB single sided geheugen modules kun je dus gebruiken.
Single sided = aan één kant chips Dual sided = aan twee kanten chips |
ah ok , maar die van 256 zijn single sided, maar toch staat er dan 256 mb ram nog, maar zouden ze het dan niet allebei moeten doen of allebei niet ?
|
Citaat:
|
Citaat:
Jouw huidige reepje (256MB single sided heeft dus 8 chips van 32MB), jouw chipset/mobo kan dus maximaal 16M chips aan (8*16MB = 128MB single sided of 16*16M = 256MB dual sided). |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:29. |