![]() |
Jongeren leden politieke partij
Ik vroeg me eigenlijk af hoeveel jongeren er eigenlijk lid zijn van een politieke partij en of ze daar ook actief bij zijn, of misschien bereid?? er wordt hier zo veel over politiek gepraat!
|
Ik ben nergens lid van. :)
|
Ik was lid van een plaatselijke afdeling van de VVD, maar daar ben ik uit gestapt omdat ze naar mijn mening een stelletje chaoten waren die niets op de planken konden zetten.
|
Ik ben lid van Jonge Democraten en D66
|
Citaat:
|
Citaat:
De enige fractie die voor was waren de leefbaren. Een journalist van een plaatselijke krant deed onderzoek en kwam erachter dat de leden van de leefbaar fractie dikke donaties voor hun partij ontvingen van de eigenaar van de toekomstige gokhal, met hem op vakantie waren geweest en er regelmatig etentjes met de man op na hielden. Ondanks dat weigerden alle VVD raadsleden hier de Leefbaren te bekritiseren vanwege deze corruptie (want dit is gewoonweg omkoping, geef ze geld en ze zijn voor je plannen) en twijfelden zelfs of ze het plan niet moesten steunen. (ondanks dat je vanuit het liberalisme zou verwachten dat het uitgaansventrum zijn eigen boontjes moet doppen) Bij de jongerenafdeling had niemand daar een mening over, en hielden zich liever met nutteloze zaken bezig. Tja, dan is er weinig meer te doen daar, ik ben toen ook weggegaan. Als ik kijk dan gaat het met veel andere jongerenafdelingen weinig beter, dus ik zie er het nut niet echt meer van in. |
Al die partijen beginnen pas te schreeuwen dat ze wat gaan doen als er weer verkiezingen zijn.
|
Als de wetenschappelijke bureaus van partijen nou ook jongerenafdelingen hadden zou ik het nog overwegen.
|
Citaat:
|
Ik stem D'66, maar ben nergens lid van. Ik zie er het nut niet van in. Overigens snijd je jezelf wel fors in de vingers door als student CDA te stemmen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dat het CDA zich daar mede voor inzet is niet zo moeilijk, elke partij pretendeert wel zich in te zetten voor minima en minderheden. Maar waar het om gaat is het percentage van de middelen dat daarnaartoe gaat, en de feitelijke uitvoering van dat voornemen.
Maar laten we het daar inderdaad nu niet over hebben. Laten we het in abstracto hebben over het lidmaatschap van een jongerenafdeling van een politieke partij. Zelf zou ik dat nooit doen omdat politiek een eenzijdig proces is en daar hou ik niet van. |
Citaat:
Citaat:
Nu ja, als iemand wil stemmen op een partij die niet direct zijn situatie zal verbeteren is dat een typisch voorbeeld van betalen voor je principes. VVD stemmen als student zonder 'rotary-pappie'? Op zich erg te waarderen aangezien dat principes iets verder neemt dan bot eigenbelang. |
Leuk sofisme.
|
Ik denk erover om lid te worden van een partij gewoon om eens te zien hoe en wat
er is geen partij waar ik echt achtersta dus dat word dan willekeurig 1 |
Citaat:
|
Citaat:
Op zich kan ik het best waarderen als iemand niet prompt SP gaat stemmen als ze toevallig hun baan kwijtraken, of naar GL gaan als er een snelweg in hun achtertuin wordt geplant. Idem voor mensen met dubbel modaal die ondanks dat Sp stemmen. (hoewel ik niet denk dat die erg dik gezaaid zullen zijn :D) |
Dat is dus de reden dat studenten allemaal links stemmen. :o
Ben geen lid van een politieke partij, volgens mij gaat dat echt nergens over. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
Maar, waar het mij in concreto om gaat zijn met name geneeskunde-, rechten- en bedrijfskundestudentjes die met een bralappel in hun keel VVD stemmen omdat ze later toch veel denken te verdienen. Dat is zulk puur financieel gedreven egoïsme en daar kots ik van. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik heb nooit ingezien wat er tegen gelegenheidsstemmen is. Ik heb het niet zo op idealisme, want dat is per definitie onhaalbaar in een samenleving waar mensen niet dezelfde idealen hebben. Je moet kiezen voor de partij die op een bepaald moment die belangen waar jij de meeste waarde aan hecht het beste behartigt. Lijkt me ook redelijk egoistisch |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Gelegenheidsstemmen is puur egoisme, dus hoe kan je tegen een vorm daarvan zijn, maar een andere goedkeuren? |
Lid van de JOVD. Vroeger actief, nu passief.
|
Citaat:
Ik ben CDA-lid en voor (gedeeltelijk) behoud van die subsidies, omdat het wel degelijk nut heeft. Ik wil het wel uitleggen, maar omdat je nog nooit op dit forum begrip hebt kunnen opbrengen voor andermans mening, doe ik dat (voorlopig) niet. CDA heeft helaas wel het imago een stoffige partij te zijn, maar ik kan je verzekeren dat er zat mensen tussen zitten die wel weten wat leven is. |
Er is geen enkele partij die mijn gedachtegoed vertegenwoordigt, dus tja...
|
Ben niet lid van een politieke partij omdat er geen partij waar ik echt warm voor loop. Elke verkiezing is het een kwestie van stemmen op de partij die me het minst tegenstaat. :/
|
Citaat:
En antwoord op de vraag, Nee. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wat machivelli zegt :)
het is toch nuttig om te kijken hoe het gaat binnen een partij etc |
Geldverspilling.
|
Nederlandse politieke partijen vind ik over het algemeen zielige groepjes. De jongerenafdelingen zijn nog erger, zoals T_ID al beschreef.
Ik ben het met nare man eens dat jongeren een serieuze rol zouden moeten hebben met bv. een jongerenafdeling van het wetenschappelijk bureau. De eerste partij die dat doet kan wellicht op mijn aanmelding rekenen (tenzij het linkse of rechtse extremisten zijn). |
Citaat:
|
Ik ben zelf geen lid van een politieke partij omdater geen een is die op een goede manier mijn standpunten nastreefd. Maar ik zit wel in de pas opgerichte jongerenraad
|
Citaat:
Alle partijen hebben wel iets dat mij principieel tegen staat. Gelukkig word er nog wel een partij opgericht waar ik me thuisvoel, ooit. |
Ben lid van Jonge Democraten en D66, maar doe er op het moment niet zoveel meer. Enige tijd terug wel actief geweest (ook bij jongerenorganisatie van de VVD). Heb in het campagneteam van D66 gezeten, ben hoofdredacteur geweest van afdelingsblad van Amsterdam en eindredacteur van het landelijke blad. Eveneens secretaris van deelraad Amsterdam-Zuid maar dat was zo ONTIEGELIJK saai dat ik daar heeeel snel weer weg was (het was voor mij meer om eens te kijken hoe dat was). Verder lid geweest van aantal commissies, heb wel eens een concres helpen organiseren en... uhh... verder hier en daar wat aangekloot. :)
|
Ik ben niet lid van een parij en om eerlijk te zijn ook niet zoveel behoefte aan. Het zou best wel nuttig zijn, maar ik wil niet teveel op één partij richten.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
groenlinks, niet actief
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:54. |