![]() |
Gebit lifestyle
Doe jij veel aan je gebit? Poets je tweemaal daags je tanden? Of nooit? Of drie keer per dag? Of heb je ooit je tanden laten bleken?
Èhen... Beugels! Heb je ooit een beugel gehad? Of heb je 'm nog in? Ik zelf poets m'n tanden twee keer per dag. En een beugel hoef ik niet, want volgens mijn orthodontist gaat alles bij mij vanzelf goed groeien. :confused: Nouja, nu jullie. |
2 tot 3 keer per dag en flossen (y) En elk half jaar een nieuwe borstel.
|
drie keer per dag vier minuten ( timer in m'n elektrische tandenborstel, maar die doe ik twee keer) want ik vind tansenpoetsen lekkerrr. ik heb geen beugel, ook nooit gehad, m'n tanden staan uit zichzelf al keurig recht. ik heb wel gigantische overbeet maar al veel minder dan vroeger en daar hoeft dus ook geen beugel in. ik wil wel ooit m'n tanden laten bleken want ik vind ze niet wit genoeg. ik heb nog nooit gaatjes gehad en heb heule sterke tanden(Y)
|
ik poets 's ochtends en 's avonds (als het goed is)
over 2 weken word er een kies getrokken en dan moet ik 1,5 jaar een plakkertjesbeugel. eerst zou ik een buitenboord met een opklikding tegen m'n gehemelte moeten en daarna een plakkertjesbeugel, maar ik heb er voor gekozen een kies te trekken en 15, jaar een plakkertjesbeugel. Phiew. |
Ik had ooit een beugel, maar mn gebit is nog steeds zo scheef als een hoer. En het is heel slecht, vol vullingen en ik mis 1 kies want die ging zomaar rotten en dood ofzo. Maar dat was niet vanwege te weinig poetsen, heb gewoon een kutgebit.
2 keer per dag poetsen, ja. |
ohja ik heb ook nog een gewone tandenborstel met tongschraper(Y)
|
Ik poets 2 keer per dag en soms heel veel omdat ik denk iieeh mn tanden zijn vies. En ik maak altijd mn tandenborstels mooier met nagellak omdat mensen anders niet weten dat ie van mij is.
Ohja en een beugel mot ik niet want mn tanden zijn heel recht en al. |
mededankzij door rockaholic heb ik geen rechtervoortand meer, en dankzij mn vader heb ik die weer (L)
|
Ik heb ongeveer drie jaar met slotjes gelopen, horror. Maar ervoor had ik een fietsenrek met tanden zo scheef als wat, en nu staat het allemaal mooi recht. (y)
Verder uiteraard twee keer per dag tanden poetsen. En soms extra voor ik uitga ofzo. Oh en ik mis één tand maar dat zie je niet, daarvoor ben ik naar de kaakchirurg geweest ooit. Lekker_snijden, mmm. (n) |
Ik poets meestal 2 keer per dag en ooit had ik een beugel dus alles staat recht. En is wit al mag het van mij nog wel een paar tinten bleker, lekker onnatuurlijk (y)
|
Ik heb 2,5 een beugel gehad, vooral omdat m'n kiezen scheef stonden 'en dat later problemen op zou leveren'. Nu heb ik een best mooi, recht gebit, vind ik zelf. :)
Ik poets twee keer per dag, met een elektrische tandenborstel. |
Citaat:
mijn gebit was altijd wel ok maar nu ik al 5 jaar een tongpiercing heb begint het toch een beetje achteruit te gaan geloof ik, dus ga ik binnenkort maar voor het eerst in 4 jaar ofzo naar de tandarts |
Ik poets 2 tot 3 keer per dag + tong,want daar ben ik verslaafd aan geworden.
In het eerste & tweede had ik een beugel,en daarvoor moest ik eerst geopereerd worden want ik ontbrak een tand en er moest dan een andere verschoven worden en nu wil ik nooit meer een spuit in mijn mond want kind,dat deed pijn. (n) |
Ik poets mijn tanden erg goed!
Heb dan ook helemaal geen tandsteen, terwijl ik toch een spalkje heb! :D Jaja.... maar 1 gaatje.... Dus beugel heb ik ook gehad, en ben dan ook blij dat mijn tanden nu recht staan ---> De angst van op je bek gaan vergroot wel, want je wilt natuurlijk wel dat ze ook recht blijven :rolleyes: |
Ik heb een beugel, maarrrr dinsdag gaatie dr uit! nog 3 nachtjes slapen dus. ik moet met fluoride spoelen en met een borsteltje tussen mn beugel 'poetsen'. In et weekend poets in mn tanden 2 x per dag, doordeweeks 1x want dan moet ik naar school en heb ik 'smorgens geen tijd meer om te poetsen. Ik heb een elektrische tandenborstel :cool:
|
Geen beugel gehad, nette tanden, 2x per dag poetsen en ondertussen is er al éen voortand nep.
|
Ik poets mijn tanden twee keer per dag. Ik heb één keer een gaatje gehad, toen ik 9 was ofzo, maar dat was in een melktand. Ik heb geen beugel gehad, want mijn tanden staan mooi recht, heb ze ook nooit laten bleken.
|
ik poets m'n tanden minstens twee keer per dag. vroeger heb ik gaatjes gehad en nu zie je helemaal achterin nog vullingen. maar ik heb nooit een beugel gehad en ook nooit laten bleken. m'n tanden zijn al wit.
oja vroeger vroeger vroeger maakte m'n opa een tongkrabding van bamboe en dat was echt een marteling voor m'n tong :( |
Ik poets mijn tanden 2 keer per dag, soms vaker als ik iets met knoflook heb gegeten :o
Ik heb mooie witte tanden, staan allemaal recht behalve een voortand die staat iets schever dan de rest maar dat boeit niet, heb nooit een beugel gehad en daar ben ik heel blij om. Oh en ik haat elektrische tandeborstels :mad: en paradontax. Heb tot nu toe maar 1 gaatje gehad en die is netjes gevuld. |
Sinds ik een beugel heb poets ik ze twee keer per dag :o Ik heb niet zo'n heel sterk gebit, dus wel een paar vullingen.
Verder stond alles heel erg scheef en staat het nog steeds verkeerd, over een jaar of twee krijg ik een kaakoperatie. Mijn gebit is best wel een ramp. |
Ik poets twee keer per dag, en soms drie keer per dag, bijvoorbeeld als ik uitga, dan poets ik een keer extra.
Verder heb ik twee kronen (voortanden) omdat ik in een grijs verleden gevallen ben in het zwembad en beide voortanden toen aan gruis lagen. Wat heel pijnlijk was omdat uit een van de tanden de zenuw lag, en de tandarts von dhet nodig om de zenuw eruit te trekken voordat de vedoving goed en wel was ingewerkt :nono: |
Ik poets iedere ochtend en avond mijn tanden en ik bleek ze door smartieurine er over te wrijven :)
|
Ik poets gemiddeld 2 keer per dag, maar soms heb ik ineens zin om het te doen en dan kan het wel vaker gebeuren. Heb vrij sterke tanden, nog nooit gaatjes gehad. Moet binnekort wel al mijn vertsandskiezen laten uitsnijden want ze groeien horizontaal (n) Heb op zich wel een netjes gebit, 1 tand staat scheef maar daar zit ik niet echt mee. Geen beugels gehad oid
|
uitsnijden?! :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Voor mijn haar gebruik ik altijd tandplak van N00dles :) |
Twee keer per dag tanden poetsen, soms vaker. Vorige maand mn eerste gaatje gehad :(
Paar maanden slotjesss gehad en ook een losse beugel dus boven staat het recht + spalkje. Onder is het spalkje deels weg en nu staat het heul scheef. Een vriendin noemt het de skyline van New York, maar dat zie je toch niet, alleen als ik heel hard lach. Erg wit zijn ze ook niet, maar ik ga ze ooit wel een keer bleken. |
Citaat:
|
|
ik poets mn tanden 2x, meestal 3x per dag .. k heb een beugel..al bijna een half jaar en moet nog een jaartje :( :mad:
|
Heb 3 jaar lang een beugel gehad omdat mijn tanden echt verschrikkelijk ver uit elkaar stonden (allemaal). Maar na mijn beugeltje waren ze weer mooi recht :)
Wel heb ik nu een barst in mijn voortand door de lieve orthodontist (n) en ik vind mijn tanden te klein en ik vraag me af of je je tandvlees weg kan snijden daarvoor? Ik poets ze 2x per dag, bij mijn ouders altijd en bij mijn vriendje soms met een electrische tandenborstel, op m'n kamertje met een gewone. Ik krijg trouwens altijd jeuk aan mijn neus van de elektrische :confused: |
poets wel 2x per dag. nooit een beugel gehad. heb wel een heel slecht gebit. als vele gaatjes gehad, en over een maandje worden onder narcose mn 4 verstandkiezen eruit gehaald. de bovenste 2 groeien richting mn wangen en zijn aant afbrokkelen, de onderste 2 groeien schuin naar voren tegen mn andere kiezen aan en zijn nog niet eens doorgebroken, dus dat word gezellig :|
|
Ik poets 2 keer per dag. Vroegah had ik een slotjesbeugel. Nu alleen nog snachts een plaatje.
|
Mijn tanden zijn uberrrr, want ik heb nooit gaten en de tandarts zegt dat ik een modelgebit heb. Reuzecool (y)
|
ik heb nooit een beugel gehad, want alles staat enorm recht. er is wel een keer zo'n ding waarmee je lip vastzit aan je tandvlees weggehaald, omdat ik een spleetje had tussen m'n voortanden.
en ik poets 2 keer per dag. of 3 keer. |
verschillende beugels gehad en nooit gaatjes.
vroeger in een melkkies alleen, maar dat kwam niet door te weinig poetsen maar omdat dat een raar ding was. hij wilde er niet uit en was op eigen houtje een wortel gaan kweken. toen is hij er maar half uitgekomen en later de andere helft. de tandarts geeft alleen nooit complimentjes omdat ik eens tijdens een controle een vervelende opmerking tegen mn vader over zn gebid en leeftijd maakte. ze kent mn vader goed en nu vindt ze me een eng kind geloof ik. |
ik poets me tanden 2x per dag
ik heb een beugel |
Ik poets mijn tanden twee keer per dag met parodontax :cool: in het begin een beetje vies, mjah, het schijnt ook goed te zijn voor lip- en tongpiercings :confused: .
Ik heb ook een beugel gehad, in groep zes kreeg ik een buitenboordbeugel en later kwamer een lossen bij en daarna een blokjes beugel. Ik heb m'n beugel te de tweede klas gehad, best lang eigenlijk. Nu staan mijn tanden heel mooi recht en krijg ik compilmentjes voor mijn mooi gebit :) |
Ik poets twee keer per dag mn tanden, en tussendoor soms nog ff snel alleen met water.
Heb 4 jaar een beugel gehad en ik haatte hem, maar had enorme overbeet dus t moest wel. Nu staan mn tanden behoorlijk recht, en heb ik nog zo'n spalkje, zo'n draadje achter mn ondertanden. Ik vind alleen mijn voortanden te groot, maarja wat doe je eraan.. |
Ik poets 2x per dag, ik gebruik soms een tandenstoker, ik heb nooit een beugel gehad, nog geen gaatjes maar wel een dode voortand die ik moet laten bijkleuren want ik ben als kind een keer van een klimrek gevallen :|..
|
poets mijn tanden meestal 2 keer per dag, maar soms ben ik s avonds te lui.
ik heb een vrij recht gebit en heb nooit een beugel gehad. mijn hoektanden zijn erg goed nog op hun plek gekomen, aangezien ik er in alle 2 de hoeken aan de boven kant 2 tanden over elkaar heen had zitten. laatst schoot ik met mijn onderkaar naar voren en stoote ik een snippertje boventand eraf, het is bijna niks, maar voel het wel. en ik moet nodig naar de tandarts, want ik had vorig jaar al plekjes zitten die gevaarlijk waren, en de groeven moeten gesylt worden in mijn kiezen, dat doen ze elke paar jaar want de groeven zijn te diep. mijn tanden zijn niet zo wit, maar dat hebben ze van zichzelf. |
Ik ben geloof ik de eerste hier die z'n tanden niet twee keer per dag poetst.
Ik sla wel eens over. Vies, he? |
Citaat:
:o |
Citaat:
|
3 keer per dag want ik vind dat belangrijk.
|
Citaat:
|
Ik poets ze meestal 2 à 3 x per dag
Ik gebruik ook mondwater Mijn tanden hebben witheid A2 (gemiddelde Belg heeft A3) Nooit een beugel moeten dragen En ik heb bijna perfecte tanden (buiten twee onderste ma dat zie je bijna niet Ik hou van mooie tanden :bloos: |
Citaat:
wtf :confused: alsof het snelwegen zijn |
poets me tanden 2x per dag
gebruik ook mondwater. en laat ze 1x per jaar witten :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:46. |