![]() |
[Voeding] alleen de vga-fan gaat aan
Nou .. ik zat vanmiddag te gamen en ineens viel de computer helemaal uit. En nu gaat mijn pc dus niet meer aan. Het enige dat er gebeurd wanneer ik hem aan zet is dat de fan van de vga kaart begint te draaien maar verder gebeurd er echt niets. Mijn voeding is dus waarschijnlijk het probleem. Die was ook ongewoon warm toen de computer uitviel. Maar zou er meer kapot kunnen zijn dan alleen mijn voeding? (denk aan moederbord, harde schijf of cpu). het zou een ramp zijn als ik de gegevens op m'n harde schijf kwijt zou zijn ... wou juist vandaag een backup maken :(
|
Dat zou kunnen, vooral goedkope voedingen hebben de neiging om ook andere componenten te slopen als ze zelf kapot gaan. Maar de enige manier om het zeker te weten is door het te testen :)
|
Ik ga vanmiddag een voeding halen die een vriend van me nog had liggen. Ik heb mijn voeding uit elkaar gehaald en er zit wel iets in dat op een zekering lijkt dus misschien heb ik geluk gehad.
Maar duiden de symptonen (als ik pc aanzet gaat alleen de vga-fan draaien verder gebeurt er nix) er op dat er meer kapot is dan alleen de voeding? |
je hebt neem ik aan ook fan op je cpu?
als die niet gaat draaien dan is er grote kans dat je moederbord het ook begeven heeft... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
ik zou even kijken of je het niet eerst ergen mee kan testen ipv meteen een nieuwe voeding kopen |
Citaat:
|
Bij de meeste VGA-kaarten krijgt de ventilator gewoon stroom over het AGP-slot, hoor. De stroom die geleverd wordt via een extra Molex-connector dient echt alleen ter ondersteuning van de core die veel energie verstookt. Het zou ook nogal onlogisch zijn om een nogal kritisch onderdeel samen met een ander stuk electronica op één lijn aan te sluiten.
|
de FAN op mn VGA-card krijgt gewoon stroom via de AGP poort, dus geen extra stekkertje ofzo. Maar ik heb dus nu ff een voeding geleend van een vriend van me en alles werkt. Alleen t opstarten duurt langer dan normaal ... geheugen probleem?
|
Quik boot aanzetten in je bios ;)
|
Citaat:
Staat al aan |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:46. |