![]() |
De boete op te lang gebruik
"De datum is allang verstreken,
dus gelieve dit hart aan de rechtmatige eigenares terug te geven. Het liefst laat u het gemis - de pagina's nog wat intact, beduvelde herinneringen. De boete zal zij zelf betalen - met haar onvergane leed - eenzaam doch te lang gebruikt." En ach, over een maand of twee staat zij in iemand anders' kast, te wachten op die verlossende brief; Tot hij haar weer terug brengt, bestoft en ietwat meer versleten. |
Knap hoe je gedichten tegenwoordig zoveel beter lopen :). Het liefst laat u het gemis - de Dat 'de' vind ik leuk afgebroken. 'iemand's anders kast' vind ik raar staan .. ik weet niet of dat klopt. Nu ja, je zal 't wel weten.
Is het niet je vierde? |
Ik heb eerlijk gezegd de tel niet bijgehouden :bloos:
Ik weet ook niet of het klopt, liever had ik er 'de kast van iemand anders' van gemaakt, maar dat vond ik weer niet mooi in verband met. Ik denk er nog wel over na :) |
Citaat:
Dus met zo'n apostrof Edit: volgens mij is het de vierde, maar is één daarvan gesloten, omdat het van de week ervoor al de vierde was. Dus dit is de derde. |
Ik heb het veranderd :)
|
Het gedicht llopt lekker, behalve in de eerste strofe. Iets hapert er. Ik denk hoe je de 2e regel daar hebt afgebroken. Goed taalgebruik ook. En zo staat de apostrof op de juiste plaats, dus goed dat je dat al hebt veranderd.
|
Wat loopt er dan niet zo lekker, in de 1e strofe? Ik denk namelijk dat ik 't anders lees, dus voor mij loopt het wel lekker :)
|
Help, ik heb er eigenlijk geen mening over. Misschien zijn mijn hersencellen afgestorven door het leren, wie zal het zeggen. Ik weet gewoon echt niet wat ik over je gedicht moet zeggen.
De plechtige toon vind ik goed, de zin die CSN noemt vind ik ook erg leuk, 'u' is gaaf in dit soort gedichten, en het doet me aan het mortuarium denken... dat was het eigenlijk wel... |
Voor mij loopt het beter als je 'de'ook op de vorige regel erbij laat, maar dan heb je precies dezelfde zinsafbraak als in de tweede strofe.
|
Ah, zo. Ohja, nouja. Even kijken.
Ja, dan loopt 't wel beter :) |
Ik vind hem wel leuk, vooral:
De boete zal zij zelf betalen - met haar onvergane leed - eenzaam doch te lang gebruikt." das egt mooi (y) het onderwerp is ook wel grappig :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:44. |