![]() |
wat zijn de nadelen van ongesteld zijn?
ja, voor mij is het morgen weer feest en wil met veel vrouwen de fijne ervaringen bespreken van ongesteld zijn :mad:
welke voordelen zijn er: geen! welke nadelen: barst maar los! |
Citaat:
|
al een voordeel, wie bied er meer?
gefeliciteerd meid, lekker schoon huisje |
Je weet 99% zeker dat je niet zwanger bent ;)
|
voordelen: vruchtbaar
|
nadelen, buikpijn, hevige buikkrampen soms, echt heeeeeeel pijnlijk dat je niet kunt ademen.... chagrijnig, extra vatbaar voor koppijn, moodswings
|
Rugpijn, chagrijnig...
|
Citaat:
|
Citaat:
nadelen genoeg... ik heb vooral last dat ik minder spontaan kan zijn omdat ik dan eerst daaraan moet denken (schoonmaken voor seks, maatregelen nemen als je wilt zwemmen, zorgen dat je iets bij je hebt waar je ook naartoe gaat, opletten dat je niet doorlekt, enz. enz.) |
oh daar heb ik geen last van...van het bloeden zelf bedoel ik... tampons zijn zo fijn
|
En tijdens de menstruatie hebben de meeste vrouwen veel zin in sex.. Maar zelf doe ik het niet als ik ongesteld ben...
|
Citaat:
|
Voordelen bij mijn zijn dat ik - tijdens het ongesteld zijn dus - heel vrolijk ben. (Voor ik het moet worden niet, helaas.) Ik krijg overal kriebels en ga opruimen, poetsen en andere rare dingen doen :P Ik word dus actiever :)
Nadelen... mja, sinds ik aan de pil ben zijn die een stuk minder erg. Buikpijn heb ik wel nog, maar gelukkig niet meer zo erg als eerst. Het ongesteld zijn op zich vind ik wel een beetje een nadeel, je moet er rekening mee houden. |
nadelen: enorme buikpijn, snel huilen, chagrijnig, overal pijn, snel moe, misselijk, nergens zin in, geen trek in eten behalve al het ongezonde (lees: chocola)
|
Citaat:
(En ik ga straks lekker flink chocola eten :D ) |
ik heb meer trek als ik ongesteld ben (dat is een voordeel, want normaal moet ik altijd meer eten dan ik op kan :P)
en ik vind eigenlijk dat er voor mij niet echt nadelen aan zitten; ik heb geen noemenswaardige menstruatiepijn en ik ben wel heviger verdrietig of chagrijnig als ik ongesteld ben, maar ook heviger blij. |
damn, ik heb nu buikpijn die precies hetzelfde aanvoelt als menstruatiepijn en ik ben niet eens ongesteld en zit ook niet op de twee weken ertussen waarin ik er ook weleens last van heb(N) ik ga half dood :s
|
Ok, nu heb ik dus wel rare krampen die heel erg naar m'n benen trekken waardoor lopen echt pijnlijk is :| (en te lang zitten trouwens ook). Wat een feest :| (Maar gelukkig heb ik daar niet altijd last van :) )
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Voordeel:
Je weet bijna zeker dat je niet zwanger bent. Ik ga ook altijd poetsen en schoonmaken een dag voordat ik ongesteld word. Ik kan wel altijd veel meer dingen aan. Nadeel: Ik ben sneller geëmotioneerd. Kramp, hoewel dat meestal wel meevalt. Snelle stemmingswisselingen |
Citaat:
|
- Buikpijn
- Onhygiënisch gevoel - Om het uur je maandverband/tampon verwisselen |
Ik ben dan vrolijk, lach veel en klets ook een eind weg. Maar ik ben wel sneller moe, dus van al dat actieve gedoe.. 's avonds ben ik lui. :p
Ik kan wel heel snel van stemming wisselen en opeens verdrietig of onzeker worden. De buikpijn valt wel mee, alleen op het einde vage hoofdpijn die een paar dagen blijft hangen. :s |
Citaat:
|
ik kan me niet voorstellen dat er voordelen zijn.
Nadelen alleen maar --> buikpijn, rugpijn, chagerijnig enz. |
Nadeel; lastig dat je altijd tampons oid bij je moet hebben en constant naar de wc moet rennen :s
|
En wat dacht je van jongens die het zo leuk vinden om er grapjes over te maken :(?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ieder uur.. mijn god, dan kun je net zo goed blijven zitten.
|
4/5 keer per dag ongeveer.
|
Citaat:
omg zeg. |
Citaat:
als ik opsta, begin van de middag, begin van de avond, voor ik ga slapen ja, 4 keer per dag :) |
Citaat:
Voordelen: uhhhhm ik ben soms vlak daarvoor erg opruimerig... En tis een goede reden om lekker veel chocola te eten... :D Nadelen: hoofdpijn, buikpuin, rugpijn, chagrijnig, last van stemmingswisselingen, vocht vasthouden (ik kom gemakkelijk 2kg aan in die dagen, wat er later weer vanzelf afgaat) |
Citaat:
Ik heb dezelfde tactiek als sarah:) (afgezien van uitzonderingen als zwemmen ofzo) |
Ik vind mijn regels grote onzin. Ik ben dan ook doodgelukkig dat ik ze niet meer krijg sinds ik de prikpil heb.
Geen troep, geen gekut met maandverband omdat tampons gewoon altijd pijn doen, geen om de 3 weken erop letten dat je toch maar niet opeens gaat lekken. Geen doorlekken in bed. Geen pijnen en heftig bloedverlies. Geen problemen met uitgaan of zwemmen of op vakantie gaan. Geen onhygiënisch gevoel. Geen stomme opmerkingen over "ben je ongesteld? Je bent zo chagrijnig"... enz. Ik hou van de prikpil! |
Citaat:
genoeg verhalen op de radio geweest enzo |
nadelen:
het gebruikelijke.... buitkijn, hoofdpiojn, misselijk, rugpijn, gezooi met tampons (ook 1,5 tot 2 uur..) doorlek angst (ik hou van witte uniformen :rolleyes: ) sneller aangebrand....enz enz voordelen: uhm....uhm....*doet heel hard nadenken...* nee heb geen schoonmaakwoede en dat zwangere is ook niet altijd t geval..je hoeft niet vruchtbaar te zijn uhmmm nee kan ff niets verzinnen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
ik ben nu inmiddels met de tweede dag begonnen. Mijn vriend is een paar dagen in het buitenland, dus die heeft weinig last van mij :) wel hadden we even ruzie op msn. dat is moeilijk joh typen als je boos bent en je typt steeds sneller. waar het over ging? eigenlijk nergens over.
verschonen doe ik 2 a 3 keer per dag. misschien een beetje weinig, maar sinds de pil hoeft het ook niet zo vaak meer. inmiddels is bij vele van jullie een voordeel uitgekomen: poetsen. dat wij dat zo belangrijk vinden he! :s |
Citaat:
En gisteren was mijn rottigste dag, vandaag ben ik - volgens mij - heel actief en vrolijk en praat ik veel te veel. Ik zorg altijd dat mijn vriend me alleen laat op de eerste dag, of in ieder geval me niet lastig valt. (Hij wil altijd graag aan me plukken en me optillen en stoeien enzo, dat wil ik écht niet op de eerste dag.. ) Vandaag zal ik wel zin hebben in die aandacht, geloof ik :) |
Citaat:
ik weet niet of meer meiden dat hebben, maar als ik ongesteld ben heb ik iets meer last van darmgassen... en soms lijkt het dan ook of iemand een bezem in mn kont steekt :o heb ik echt alleen op de zwaardere dagen, anders nooit... :bloos: |
Citaat:
|
zooo snel geirriteerd dan en buikpijn (n)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:18. |