Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Beleidszaken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=64)
-   -   Limiet aan uppen topics? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1133132)

Sperzieboon 20-03-2005 22:52

Limiet aan uppen topics?

Ik zie heel vaak op een aantal subfora, dat een topic ge-upt wordt, en dan gesloten.

Maar waar ligt de grens tot wanneer je kan uppen? Ik bedoel, meestal wordt er een topic geopend. Dan volgen er 10 reacties met: ZOEKFUNCTIE, dan gebruik je die functie, is t weer niet goed.

Kun je topics met bepaalde leeftijd niet gewoon automatisch sluiten, niet per se verwijderen?

Voorkomt ook nutteloos geup.

knijtert! 20-03-2005 22:55

Jah... nogal tegenstrijdig...

Als topics niet meer geupped mogen worden zorg er dan ook voo r dat dat niet meer mogelijk is

Sketch 20-03-2005 23:19

In principe wel een goed idee. Alleen wordt het denk ik lastig, omdat bij verschillende deelfora andere tijden gelden voor het uppen. Bij DK zakt alles veel sneller weg dan bij bijvoorbeeld Overige Vakken, waar alles nog een maand op pagina 1 blijft hangen.

knijtert! 20-03-2005 23:40

Citaat:

Sketch schreef op 21-03-2005 @ 00:19 :
In principe wel een goed idee. Alleen wordt het denk ik lastig, omdat bij verschillende deelfora andere tijden gelden voor het uppen. Bij DK zakt alles veel sneller weg dan bij bijvoorbeeld Overige Vakken, waar alles nog een maand op pagina 1 blijft hangen.
Bij Onzin word eens in de zoveel tijd alles gewist... bij de Kantine denk ik ook

Als ze topics van meer dan een jaar oud gewoon standaard slotjes geven of verwijderren is het probleem weg...

dutch gamer 21-03-2005 08:08

Citaat:

knijtert! schreef op 21-03-2005 @ 00:40 :
Bij Onzin word eens in de zoveel tijd alles gewist... bij de Kantine denk ik ook
Alles vanaf 9-4-2002 staat er nog, dus de Kantine wordt in ieder geval niet regelmatig gepruned.

En ontopic: Het is heel moeilijk / onmogelijk om af te spreken hoe lang topics geüpt mogen worden. Dat hangt gewoon helemaal af van de situatie. Dit topic mag van mij bijvoorbeeld geüpt worden, maar ik weet niet hoe de forumbazen daar over denken.

Wammus 21-03-2005 09:16

Ik heb ook al een keer zo'n topic geopend omdat ik me er ook dood aan erger. Daar is nooit echt wat uit gekomen... Ik ben het er mee eens om topics na een bepaalde tijd (bijvoorbeeld een half jaar) automatisch te laten sluiten. Mocht je dan toch de behoeft hebben om zo'n topic te uppen dan kan je een pm aan de fb(+) sturen met je verzoek en een goede reden. Als de reden goed is dan kan het topic toch alsnog open en geupt.

Het idee om ze ook meteen maar te verwijderen vind ik een slecht idee omdat er een hoop topics zijn waar een hoop interesante dingen in staan waar mensen die wel de moeite nemen om de zoekfunctie te gebruiken echt wel wat aan hebben. Dat onzin gepruned word is overigens wel terecht want daar staat niets nuttigs.

Gimme more beer 21-03-2005 11:37

Als mensen praten over de zoekfunctie, bedoelen ze dat je het antwoord ook wel kunt vinden via de zoekfunctie, dus zonder een topic te uppen...

Lukt dat niet, dan kun je een nieuw topic openen.

Maar het gaat dan vaak ook om standaardvragen waar je wel erg moe van wordt.

Koen 21-03-2005 11:44

Hier is zeer onlangs nog een korte discussie over gevoerd. Up die maar. :p

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:04.