![]() |
Online site bijwerken???
FF een vraagje...
Weet niet of het mogelijk is, maar hoe kun je op een (school)pc waar je niks op kunt installeren je site bijwerken? Online zeg maar? :s |
Een filemanager bijvoorbeeld. Als hij werkt, probeer eens Quixplorer, de filemanager van een vriend van me...
|
Zal eens ff kijken. Dankje!
|
Nou, gedownload en uitgepakt maar ik kan er verder niks mee... :( Weet niet hoe 't kan...
|
Citaat:
Oftewel, de boel uitpakken, bestandje bewerken en deze op een server zetten (als je er een hebt, tenminste..). Als je een usb-stick op die schoolpc's mag gebruiken, raad ik je portable nvu aan. |
gebruik maken van een CMS (Content Management System)...
Een voorbeeld hiervan is Mambo |
Je moet je site dan natuurlijk wel hosten op een host met php support. De gratis hosting van je provider heeft dit meestal niet.
|
Citaat:
maar je vereiste is idd dat een dynamische pagina kan geladen worden, wil CMS werken Alhoewel je natuurlijk ook via programma's (denk aan, zelfgescreven software die luisterd op poort XX die bestanden kan aanpassen), of via remotely controlling een pagina zou kunnen aanpassen. Als je een hosting heb zonder server-side scriptingtalen, en geen toegang tot het openen van programma's op bepaalde poorten acht ik de kans klein dat zo'n systeem werkt. (Overigens, bij mij op school kan je via de proxy wel FTPen, zodoende kun je je pagina dus wel aanpassen) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:18. |