![]() |
DJ mixes/sets
Ook zo met je nieuwe decks aan het oefenen op je slaapkamer?
Vinyl? Cd's? Pitchen? Beatmatchen? Scratchen? Electro, trance, house, techno, hip-hop, breakcore of toch liever reggae? Post hier uw mixjes! (y) TS begint zei je? Ok, ik draai sinds vorige zomer en hier is mijn laatste drum'n'bass-mixje: IdealCrash_febmix2005 (128 kb/s, rechermuisknop -> save as) TRACKLIST: nr - artist - track - label 01 - d-bridge - bellini - metalheadz 02 - klute - perceptron (fanu remix) - commercial suicide 03 - teebee - tsunami - subtitles 04 - paradox - future's extinction - paradox music 05 - tactile - undercover dub - commercial suicide 06 - sonic & silver - on the anson - metalheadz 07 - breakage - stoneheart - bassbin 08 - d.kay & epsilon - come easy - defunked 09 - teebee - rave alarm - subtitles 10 - commix - roots train - hospital 11 - black sun empire - b'negative (chris su & skc remix) - bse recordings 12 - amit - roots - commercial suicide 13 - future cut - ghetto style - renegade hardware 14 - dylan - requiem - outbreak 15 - dom & calyx - pneumatix (sledgehammer) - moving shadow 16 - alpha omega - my nation - invader 17 - damage & audio - space signal - invader 18 - hive - gemini - violence 19 - klute - hidden hand - commercial suicide 20 - breakage - bring back (remix) - bassbin 21 - logistics - together - hospital 22 - spirit - 20/20 pt.2 - inneractive 23 - klute - saviour - commercial suicide 24 - dom & roland - dynamo - moving shadow 25 - kryptic minds & leon switch - thirteenth skull - defcom 26 - k.o.t.p. - future - 720 degrees 27 - dj hidden - the surface - metrik 28 - hildegard von bingen - cd track 1 - harmonia mundi TOTAL TIME: 01:33:07 |
not found
|
Hmz. Ligt niet aan de link iig. Site lijkt down te zijn. Hopelijk snel opgelost.
|
Vraagje;
Nu lijkt het mij leuk om ook een beetje aan het mixen te slaan, maar om nou een hele DJ set incluus vinyl aan te gaan schaffen gaat mij een beetje ver. Eigenlijk wil ik gewoon aan de slag met MP3tjes. Alleen mixen met software krijg je toch die feel niet te pakken (ik ben al eens aan de slag gegaan met wat DJ programma's) dus ik wil eigenlijk wel aan de analoge knoppen. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar kan krijgen? Dus mijn PCtje aansluiten op knoppen, en dus via 2 kanalen afspelen zodat ik analoog kan mixen. |
Eerst maar eens een mengpaneel aanschaffen dan. Vervolgens heb je meerder mogelijkheden. Ken je FinalScratch?http://www.finalscratch.com/v3/what_is_fs.shtml
Psst! Vinyl is veel vetter! |
Citaat:
Als je wat vragen hebt enzo....PM |
Citaat:
Je hebt volgens mij namelijk wat platen die erbij horen waar loops op staan, en die werken samen met je draaitafels, Finalscratch en een pc...? of ben ik nou gek? |
Citaat:
De 'Hercules dj Console' is voor jou gemaakt (y) |
ja draaitafels die je op de pc aansluit en waarmee je met MP3-tjes kan mixen (y)
Vinyl gaat uiteraard boven alles, maar helaas qua prijs ook. Ik draai zelf met cd's, dus ik kan gewoon mp3tjes op cd zetten en daarmee aan de slag. Ik ga sparen voor draaitafels,, maar ben er nog steeds niet over uit of dat nou vinyl of cd gaat worden... |
ja vinyl is erg duur! maar maar het is gewoon te vet! Ik ga binnenkort een CDJ800 of 1000 kopen ben er nog niet overuit. Maar dat is zeer goed te combineren met vinyl, vooral met eigen samples enzo. Mja Cd's blijven Cdjes gewoon prut dingejtes;)...maar de cd spelers zijn zeker een zeeeeer goed alternatief en de mogelijkheden zijn onbeperkt...wat voor cd-spelers ben je vanplan te kopen?
|
Vinyl uber alles natuurlijk, maar ik wil gewoon eerst een beetje oefenen voordat ik gelijk mijn hele kapitaal aan draaitafels uit gaan geven. Thanks voor de info iedereen. (y)
Ik ben nu wat info over die Hercules DJ Console aan het lezen, en dat klinkt toch wel leuk om mee te beginnen, vooral omdat dat ding gewoon rete goedkoop is. Ik lees alleen in een review dat er enige vertraging in zit, en dat lijkt me nogal kwalijk tijdens het mixen... Iemand toevallig ervaring mee? |
mwa ik heb gehoord dat je daar op den duur wel aan went, maar het zal dan wel weer wennen zijn als je overstapt op vinyl
|
Citaat:
platen zijn niet du ur |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en moeilijk aan te komen en dan heb je een plaat met ้้n nummer dat je uiteindelijk draait. Met cd's is het zeker een stuk gemakkelijker en goedkoper om een 'repertoire' op te bouwen Bovendien ben ik gewend met cd's te draaien; kan ook wel enigszins op platenspelers draaien maar het is niet echt te vergelijken. |
Citaat:
|
Citaat:
De tegenwoordige cdj1000mk2, Sl-Dz1200 van technics draaien toch echt als een platenspeler...het is weliswaar digitaal en je mogelijkheden op cds zijn oneindig maar het draaien opzich lijkt echt wel op elkaar. |
Citaat:
http://img.photobucket.com/albums/v2...a/technics.jpg wow..... |
dat is zeker leuk speelgoed :D, ik ga er binnenkort ้้n aanschaffen. Over die technics hoor is ik niet zoveel goeds....helaas. Technics leidt gewoon onder het standaard gebruik van de cdj1000mk2. Kunnen ze niks aan doen, ze zijn wel bezig met veel reclame, door er wat boeiende mensen erop te laten draaien. Ik heb hem zelf ook uitgeprobeerd maar de cdj1000 blijft het hem toch echt. Veel makkelijker in gebruik en veel preciezer. maarja :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
Op marktplaats staan nu trouwens twee dz1200 voor 750 ieder... eentje in rotterdam, de andere in utrecht. http://www.marktplaats.nl/index.php3...djset/8763.htm http://www.marktplaats.nl/index.php3...djset/8721.htm |
Ja dat zijn zeker aantrekkelijke prijzen! Ik denk dat dat te make heeft met het feit dat ze toch niet zo intrek zijn. Maar misschien heb ik het ook helemaal fout. een cdj1000 mja ik zou dan voor een cdj1000mk2 gaan die zijn net wat beter en de ''mankementjes'' zijn eruit. Voor een cdj1000mk2 moet je echter wel wat meer neerleggen: nieuw moet je toch denken aan 900 a 1000 euro per stuk in Duitsland (veel vragen diezelfde prijs hier voor een 2dehands), want dat scheelt nog al wat. Voor een cdj1000, ik zie ze niet vaak te koop staan (2dehands) maar ik vind die 2dehands wel redelijk voor 600 euro. Alleen niemand verkoopt ze voor die prijs. Op ebay zijn ze wel redelijk goedkoop te krijgen uit de USA, ik vertrouw dat alleen nooit zo, ookal schijnt het heel betrouwbaar te zijn.
Die sl-dz van technics ziet er wel echt geil uit! In het echt ziet is er ook zo uit, maar hij is wel redelijk klein vind ik dan... |
Citaat:
Ik weet nog helemaal niet of ik uberhaupt op vinyl over wil stappen, want dan moet ik mijn muziekcollectie helemaal over gaan zetten op vinyl. Ik wel wat, maar lang niet genoeg om daar leuk mee aan de gang te gaan, terwijl mijn MP3/CD collectie allang ruim voldoende is. Ik wil dus eens kijken hoe dat bevalt. Nu bij nader onderzoek lijkt me die Hercules nou niet echt geweldig, misschien leuk voor erbij ofzo. Zitten er eigenlijk ook gigantische verschillen in de qualiteiten van mengpanelen, of is het daarmee gewoon een questie van opties en kanalen? Heeft iemand toevallig een goeie website voor info over dit soort dingen (DJing for dummies.nl)? |
het beste kan je dan kijken op forums,
www.dj2dj.com bijvoorbeeld, kan je wat revieuws lezen enzovoorts. om met mp3's te gaan draaien kan je bijveeld eens kijken naar de denon cd-spelers. De kwaliteiten loop best wel uit ้้n bij mengpanelen, maar over het algemeen zijn de meeste ''goedkope'' wel ok, zoals die van gemini, numark enzo. Voor het beter spul: Pioneer, Ecler, A&H, denon dx-1500 zijn dan wel leuke mengpaneeltjes :cool: |
Wat draaien jullie dan? Hoe lang ben je al bezig? Lukt het een beetje of geef je de moed bijna op?
Citaat:
|
|
dj sloerie
|
juist
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
die shit is illegaal man
|
Nu ben ik bang dat als het maar 8 is het dus echt mega slecht is... :rolleyes: .
Maarja, mss zet je ook alleen maar de Cd-speler aan ? :o Een vriend van me speelt namelijk piano en die vraagt 50 per uur.... :confused: (en krijgt nog aanbiedingen ook ;) ). Of moet ik bij jou meer denken aan iemand die bij een feestje thuis komt? (dus niet in zalen ofzow?) Edit: ow lol nvm, je bent pas 14...haha d8 ff dat je serieus was, my bad |
Ik heb een erg aardige huisgenoot die elektro / tekno draait en met wie ik regelmatig mee ga en die zijn draaitafels tot mijn besikking stelt. Ik mix zelf met een laptopje en een analoge mixer.
|
Citaat:
Zie je dat Tsasil? ;) |
Citaat:
ik zal hem straks nog eens opzetten, dan luister ik nog eens echt goed. |
dit is btw geen set van mij, maar eentje die ik gister gevonden had.(y)
klik(doel opslaan als) Aquasky vs Masterblaster - Boom! The Breakfastaz - Spit it Out Deekline and Wizard - Body Popper Aquasky vs Masterblaster - Perception (autobots remix) The Apollo Kids - The Drumz (remix) Beber and Tamra - Travelling On (koma and bones remix) 10Sui - Go Deeper Ed 209 vs. Quest - Swordpen Ed 209 vs. Quest - Fight Alone DJ Quest - B-Boy Propel The Insiders - Drums in the Deep DJ Mutiny vs Shopliftas - Daily Operation The Slag Brothers - Everybody DJ Mutiny vs Baitercell and Schumacher - Test Press R.I.P. Distortionz - Slingshot Bill Vega and New Decade - Running Scared (rna vs bass remix) Naked Electric and LD7 - Alone (transformerman remix) Leftfield featuring John Lydon - Open Up (breaks mix) Aquasky vs Masterblaster - Soundbwoy (raw as f**k remix) ? - ? dikke breakbeat.(y) |
Citaat:
|
Ik graaf de miksen hier wel.
|
Citaat:
veel mixen meer mixen Post je in foto-topics ook altijd foto's van andere mensen? Citaat:
|
posten!:P
|
Zoetzure wobble miks van mij (durum en bas)
http://www.brutalmusic.herejezus.nl/...nfiltrants.mp3 01. Future Prophecies Eastern Organics 02. Orion ft Jadis Time Stands Still (teebee remix) 03. Noisia Cloudshine 04. Roots Carve 05. Cause 4 Concern & Fierce Bermuda 06. Noisia & Mayhem Lockjaw 07. David Carbone ft Dominique Woolf Innocence (cause 4 concern rmx) 08. Phace Polymers 09. Fortran Sardines 10. Kemal & Black Sun Empire Stranded 11. Rob F Loudmouth 12. Phace Brainwave 13. Skynet Telemetry 14. Spinor Mutant Storm 15. Cause 4 Concern Moongerm 16. SKC & Chris Su Crash 17. Spinor No Fate 18. Noisia, Mayhem & Pacific - Centepod |
|
|
Voor de liefhebbers: een nieuwe creatie van mijn mixende alterego IdealCrash!
Mix one (33:09min) download Mix two (29:26min) download Tracklist: 01 alpha omega - steppa dub vip 02 polska - hexplore 03 klute - beware 04 terminal velocity - fragrance rain 05 teebee - revelations 06 noisia - cold veins +1 07 dom & roland - break out 08 amon tobin - el cargo 09 skc & dis - sacrifice +1 10 amit - gatecrasher +2 -- 11 la phaze - l'embard้e fatale (light up the night) 12 john rolodex & cartridge - wrecking ball + 1 13 d bridge & fierce - twilight 14 cyantific - litlle green man 15 echo - falling 16 mason & armanni reign - ruff rugged & raw (technical itch remix) 17 digital - scam 18 dj hidden - the surface 19 equinox - acid rain (breakage century 47 remix) 20 the outside agency - antichrist |
Citaat:
|
Okee, ik heb er 3 gedownload. En ik moet zeggen dat ik niet echt kan vertellen of het goed gedaan is. Maar ik vind het allemaal vet klinken. (Y)
Heeft me overgehaald om toch maar wat van deze feestjes te gaan checken. |
(y)
|
ik wil weer speakers :)
ik ben nu into classics enzo :) |
Nieuwe epp van JT's guide to the genres:
Johnny Tsunami's guide to the Genres - Episode 3 - Everything Beautiful Starts with a Noise Tracklist: Crashkorezed - All'occidente Tirriddiliu - Holy Entropy Ryoji Ikeda - Headphonics 1 0 Morgenstern - Combat Zone Boron Jive Leper - Prilshoweksguidetobetaworld 833-45 - Unid USB Nirvana - Pay to Play (Loom666 Remix) Chefkirk - Clear Cutting 03 Allegory Chapel Ltd. - Martial Mega Medley Merzbow & Genesis P. Orridge - All Beauty is Our Enemy Flying Testicle - Romance Electromorph - Napkin Fennesz - Blok M Brian Eno - Unfamiliar Wind (Leeks Hills) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:39. |