![]() |
Seksuele aantrekkingskracht
(Ik weet niet of ie hier hoort of op Lichaam en Gezondheid)
Wat zorgt er eigenlijk voor dat je je aangetrokken voelt tot iemand? En dan heb ik het niet enkel over het uiterlijke, want je kan je evengoed aangetrokken voelen tot iemand die je niet echt knap vindt. Ik vraag me dit al een tijdje af, oerinstinct ofzo? :) |
Met mijn vriend had ik dat ja, ik had em nog nooit gezien, hoewel hij bij me op school zat, zelfde opleiding enzo, en hij had contact gezocht via msn.
Ik begon em toen al erg leuk te vinden en werd verliefd, en ik wist nog neit eens hoe hij eruit zag :P Dus karakter, uitstraling, uiterlijk, alles kan eraan meehelpen om je tot iemand aangetrokken te voelen. |
feromonen??? tenminste als je het wetenschappelijk wil verklaren geloof ik.
Ik voel me aangetrokken tot iemand die grappig is, lief is, er leuk koppie.. nou jah.. alle standaard dingen gewoon. |
feromonen, lijkt me duidelijk.
|
Ja, ik bedoel het idd meer wetenschappelijk, dat je echt opgewonden wordt van die persoon, puur seksueel. En feromonen... ik dacht dat enkel dieren dit hadden, wij niet.
En hoe verklaar je dan het feit dat je iemand super aantrekkelijk kan vinden zonder hem ooit 'geroken' te hebben? :confused: |
ik heb wel eens gelezen (maar ik geef toe dat dat ook best een ellegirl-weetje kan zijn geweest overigens) dat meisjes kunnen ''ruiken'' of een jongen sterk sperma heeft of niet en dus voor beter nageslacht zou kunnen zorgen :D
maargoed dat verklaart ook niet zo waarom meisjes verschillende opvattingen hebben over wie sexy is en wie niet. als ik er over nadenk val ik op het eerste gezicht vooral op een zekere maar toch nonchalante houding en een zekere blik met een beetje ironie. |
t schijnt n geur te zijn, geloof ik ook wel....
|
Personality, vlak dat ook niet uit. Hoe verklaar je anders al die forumstelletjes?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet waar dat bij mij aan ligt... Ik vind iemand óf godsgruwelijk geil, óf ik zou nog niet dood onder hem gevonden willen worden. De één heeft 'het', de ander niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ha, jij! Hoe heette je vroeger ook alweer?
Feromonen (ook bij mensen!) hebben er zeker veel mee te maken. Loopt volgens mij met name via de geur, ik merk ook dat geur vrij veel invloed heeft. |
Citaat:
Maar jouw naam komt toch niet bekend voor hoor :bloos: |
Citaat:
|
Maar dan heb je het over het verliefde gevoel, niet over de *seksuele* aantrekkingskracht. Ik geloof sterk dat feromonen daar een actieve rol bij spelen, ook al heb je dat niet door omdat het grotendeels onderbewust is (dus je ruikt het niet echt bewust). Maar je merkt soms wel dat iemand gewoon seks uitstraalt, of dat er een soort fysieke spanning is. Volgens mij heeft dat wel met feromonen te maken.
|
if she can give me a boner she must be sexy (y)
|
Citaat:
En als diegene nu helemaal geen "luchtjes" zou gebruiken dan zou het op kunnen gaan. |
hmmm ik heb niet echt verstand van dit soort dingen, maar bij mij heeft het vooral te maken met de combinatie gedrag/uiterlijk. hoe iemand ruikt maakt me niet veel uit eigenlijk, zolang het geen penetrante uienzweetgeur is(N)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:23. |