![]() |
eet weer vlees...
Ey mensen, het volgende klinkt misschien beetje raar, magoed...:
Ik ben ongeveer 2 jaar vegetariër geweest en ben het nu ook nog wel een klein beetje, maar ik eet de laatste tijd ook wel weer eens wat vlees... nu komt het: het lijkt wel alof er een opblaasreactie plaatsvindt in m'n darmen; ik zit zowat de hele dag te ruften:(:s... m'n moeder zegt dat het misschien komt omdat ik veel meer eiwitten te verwerken heb ofzo... naja, wat denken jullie, is er een verband tussen het weer eten van vlees en het leeglopen van lucht of is het puur toeval:o? |
?
|
Vlees is moeilijk verteerbaar en rot bovendien meer dan andere dingen in je darmen, daar zal het wel mee te maken hebben.
|
ik eet weinig vlees (1 keer per week een stukje ong.), en als ik eens veel vlees eet (bij een barbecue of bij het gourmetten) dan heb ik daarna ook vaak last van mijn darmen. Ik weet alleen niet of dat dan aan het vlees ligt.
Waarschijnlijk eet je op een dag dat je geen vlees eet, niet véél minder eiwitten dan op een dag dat je wel vlees eet, tenzij je op je vegetarische dagen niet goed gebalanceerd eet. Maar misschien kan het ergens anders door komen, dat weet ik niet. |
eiwitten zijn moeilijker verteerbaar, misschien heeft het daarmee te maken
|
Citaat:
|
Nou ja, als je echt verschil merkt, dan lijkt me dat het door het vlees komt idd. Misschien at je voorheen niet voldoende eiwitten en nu weer wel, dat je darmen daar weer aan moeten wennen oid...
|
Citaat:
|
en men maar zeggen dat vlees zo goed voor je is!
mhm miss iets minder vlees eten? |
Citaat:
|
eiwitten en vetten zijn wel moeilijker verteerbaar dan koolhydraten :)
en vezels zijn niet moeilijk verteerbaar, die verteer je uberhaupt niet. Maar daar merk je dus ook niet veel van, want je lichaam doet niet eens een poging om vezels te verteren. |
Citaat:
En ik weet dat vezels uberhaupt niet worden verteerd, daarom staat er het woord *niet* erbij/achter. :p |
Bij de dissimilatie van dierlijke eiwitten komt zwavel vrij, wat een rotte eierenlucht veroorzaakt. Het schijnt bijvoorbeeld te kleine kooien waarin tijgers worden gehouden ontzettend te doen stinken.
Wat je eraan kunt doen? Minder vlees eten. :D |
volgens mij probeert je lichaam die vezels wel te verteren... maar het lukt niet?? :s
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien heeft het iets te maken met het feit dat hij enkele jaren geen vlees heeft gegeten, misschien laat de één gewoon meer winden dan de ander. Ik zal het eens vragen aan mijn docent, ik vind het ook wel interessant en ik weet eigenlijk het antwoord op de vraag hoe het nou kan dat de TS daar nu zo'n last van heeft ook niet. :) |
je lichaam krijgt na 2 jaar weer opeens een grote hoeveelheid voedingsstoffen binnen dus die moeten verwerkt worden. Daar moet het lichaam weer aan wennen zeg maar. Eet iig niet iedere dag vlees maar bouw het langzaam op met 1 maal in de week en zo verder.
|
vlees is moeilijk verteerbaar vergeleken met groenten, maar tjah of het door het vlees zelf komt zeg maar. en je bent trouwens niet een klein beetje vegetariër.
je bent het of je bent het niet. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32. |