![]() |
Zou God van de duivel houden?
Daar dacht ik laatst aan. Omdat er staat van gij zult je naaste liefhebben en je vijand te vriend houden etc.
Maar wat denken jullie ervan. Zou God om de duivel geven? PS: sorry als dit een te gewaagd topic is,, |
Wie zegt dat God net als wij menselijke emoties heeft dan?
|
De bijbel
|
waarschijnlijk vindt hij het wel jammer dat hij afgevallen is, maar lijkt me moeilijk om van het kwaad te houden als je het goed bent.
|
Citaat:
|
Saddam Hoessein houdt al van de Duivel...
|
hoe kan iets van iemand houden wat niet bestaat?
ontopic, ik denk het niet, wat overigens wel heel hypocriet overkomt met dat stukje wat de ts al noemde :o |
de duivel mag leven tot de dag des oordeels
|
Citaat:
|
Citaat:
|
denk het aan de ene kant wel, waar haalt die anders de zondes vandaan die wij maken
|
Citaat:
|
En hoe zou je dat dan voor je zien?
God: Hallo mijn vriend treed binnen Duivel: Ja gezellig God: Biertje? Duivel: Nee doe mij maar een Red Bull daar krijg je vleugels van. |
Ik denk dat GOD het betreurd dat satan tegen hem opgestaan is. GOD heeft daar denk ik verdriet van. HIJ had het graag anders gezien.
Maar houden van.... |
Afijn, who cares either way.
|
God heeft de onstoffelijke wereld en de wezens daarin geschapen om hem tot gezelschap te dienen, maar om in zijn genade te mogen bestaan, moesten die nieuw geschapen wezens zich wel eerst aan hem onderwerpen. Want het was wel de bedoeling dat de machtsverhoudingen vanaf dag 1 duidelijk waren voor alle betrokkenen.
Degenen die dat niet deden heeft hij weggestuurd, verbannen, hen vervolgens opzadelend met alle ongeluk en nare emoties die wezens kunnen hebben. Zij zijn niet in staat tot iets anders dan haat.. Hij had ze ook meteen kunnen vernietigen, maar zover strekte zijn genade blijkbaar niet voor diegenen die zijn gezag niet wilden accepteren. Eeuwige straf was hun deel. Ik denk dus niet dat hij van hen houdt, want kans op vergeving is er namelijk niet, tot in alle eeuwigheid. Het opperwezen haat hen dus ook, of is in ieder geval onverschillig. Zouden wij eens moeten proberen, dan wacht ons een one way ticket to hell.. |
ja want lucifer was ooit zijn tweede in rank dus dan zou die wel om hem gegeven hebben denk ik.
|
het is ook niet houden van maar geven om, wat de meeste doorhadden maar sommige niet :)
|
ik zou het niet weten ik heb er nooit over nagedacht. misschien wel.
|
rot op met je 'god is homo;
wat je zegt ben je zelf met de kont door de helft :evil: |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:|
|
Citaat:
Wat niet wil zeggen dat Hij zich er niet aan houdt. Hij hoeft zich er alleen niet aan te houden. |
Ik denk het niet, zij kunnen ook niet zalig worden...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
en nu weer ontopic. God's naastenliefde en vergeving jegens de duivel. Als de duivel vergeving zou vragen, wat zou God doen? |
Volgens mijn katholieke catechismus niet. De beslissing om de engelen die zich niet wilden onderwerpen voorgoed uit de genade van God te jagen is definitief. Bovendien zijn deze verworden duivels niet eens in staat om vergiffenis te vragen, daar zijn ze te hoogmoedig voor.
|
Citaat:
|
Citaat:
Relevant is hier dat de regels die God voor de mensen steld, niet persé voor Hemzelf gelden. |
Ik wou nog effe zeggen, De Duivel was ook een engel.
Dus het KAN zijn dat God misschien nog een beetje van de duivel houdt, maar toch weer niet , kwaad is slecht en Goed is Goed ; God = Goed God wil alleen goed en niks ''kwaads'' dus .. |
Citaat:
Als we toch zo gaan weerleggen. |
Citaat:
??? dat weet ik niet zeker, maar staat er niet dat wij zijn geschapen naar zijn beeld? Tja ik weet dan niet of het om zijn figuur gaat of ook zijn emoties etc. etc. |
Citaat:
Nou laat ik het zo zeggen: Satan/lucifer was idd. eerst een engel van G'd. Hij wilde echter de heerschappij over de hemel en begon een oorlog. Hij werd verstoten uit de hemel met de gevallen engelen. D.w.z. satan is slecht. Slecht is slecht en in geen enkel slecht iets goeds. Goed is goed en heeft geen spatje slechts in zich. (but I get your point) |
Citaat:
|
Citaat:
Zoiets als 'Ik ben niet boos, ik ben teleurgesteld'. Nouja dit is puur hypothetisch. Persoonlijk heb ik geen flauw idee, ik ben er nog niet uit of ik in (een) God geloof en in welke hoedanigheid. |
in t oorspronkelijke verhaal was er geen duivel of satan, dus ik denk dat t m niet zo veel zou boeien
|
Ja natuurlijk.
|
Zonder een Kwaadaardige Duivel zou er geen Goede God kunnen zijn.
Nu heeft God volgens de bijbel er een handje van om zijn eigen regels een beetje ruim te nemen, maar goed. |
anders up je iets onboeiends van een maand oud, kan ook natuurlijk.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:57. |