![]() |
museologie
Heeft er iemand ervaring met museologie? Hoe 'breed' is de opleiding nou eigenlijk?
|
Citaat:
|
S&S --> Studiekeuze
|
Citaat:
En verder kan je naar mijn mening beter je vwo halen , kunstgeschiedenis studeren aan de VU of UvA en dan daar de master tot museumconservator doen. Kan je hetzelfde maar je hebt een veel grondigere kennis van de kunst ipv achterlijke hbo-management vakken. |
Is er geen HBO museummanagament? Die lui managen immers alles :cool:
|
Het lijkt me helemaal niks :s
Welk museum wil er nu een museoloog die niks van kunst afweet terwijl er talloze werkeloze kunsthistorici rondlopen en speciaal opgeleide museumconservators? Die managementvakken kun je ook naast kunstgeschiedenis volgen met een minor kunstbeleid&management en zelf met een master. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Of gewoon gaan studeren en je door mensen laten adviseren die zelf museologie studeren.
|
Dat er überhaupt zoiets bestaat als museologie... klinkt net zo soft als vrijetijdskunde.
Zoals al eerder genoemd: ga liever een echte studie doen. Dan heb je veel meer kennis en kom je ook makkelijker aan werk. |
Citaat:
|
Citaat:
(Verwacht nu al een stroom van cynische reacties die me vertellen hoe ondoordacht deze opmerking was) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Misschien is het dan toch CMV |
Citaat:
-wetenschappen eindigt is het een WO-opleiding... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Die studie klinkt als 'geitenwollensokkensaaie studie'. Ik wist niet eens dat ie bestond. Dan klinkt kunstgeschiedenis toch beter, dus maar ff je vwo halen.. :p
|
toevallig ben ik druk bezig met wat ik nou wil gaan studeren en zat er aan te denken om kunstgeschiedenis te gaan studeren alleen moet ik dan nog eventje 1 jaar HBO doen en dan naar de universiteit.
Ik heb bij mij in de buurt een HBO opleiding museologie. Ik ben er even langs geweest om te vragen voor foldertjes enzo. Die had ik eventjes doorgelezen. De academie heet : REINWARDT ACADEMIE - museologie Dapperstraat [ weet even het nr niet] Amsterdam ze zeggen dat ze de ENIGE zijn die gericht is op die museologie studie ofzo, alleen ik las in die folder, dat er maar ongeveer 10% over kunst gaan en verder over management etc. Das wel jammer.... maar anders moet je even kijken op een website, weet niet precies hoe die heet maar de reinwardt academie is een onderdeel van " Hogeschool voor de kunsten" in amsterdam Veel succes, en gewoon even langs gaan !! 21 mei hebben ze informatie markt in de academie! http://www.mus.ahk.nl/ :) |
Citaat:
Studies met kunst op HBO: * Culturele maatschappelijke vorming * Kunstacademie * Conservatorium * Kunst, cultuur en management |
Citaat:
|
Kun je na deze studie wel snel werk vinden? Lijkt me niet echt een studie met een breed arbeidsperspectief.
|
de HKU in utrecht heeft ook de opleiding Kunst en Economie
management gericht maar erg leuk! ik zit nu zelf in het eerste jaar en je kan kiezen tussen theater, visual arts en design, music, entertainment en media. Het leidt je op tot kunst manager, erg breed en leuk! www.hku.nl |
Citaat:
Citaat:
En ontopic, lijkt kunst & economie je niet iets? (Art en economics aan de Hogeschool voor de Kunsten.) |
moet je wel eerst worden ingeloot .. :S
want dat wil ik ook gaan doen... |
een collega van mij doet die opleiding, ze vindt het erg leuk zei ze
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34. |