![]() |
[router] Wlan router verliest verbinding,
Hey hallo,
Ik heb nu al een hele tijd mijn WLANrouter alleen verliezen ik en mijn broer om de 20 minuten de verbinding. Je zie het dan aflopen van 54 naar 1 mbit en daarna weer omhoog. Buiten dat werkt hij gewoon, hij staat ingesteld als acces-point aan een andere router. Ik heb verschillende verbindingstypen geprobeert zoals WEP, en WPA (wat niet werkt) en nu "geen beveiliging", bij WEP en "geen beveiliging" werkt alles gewoon, bij WPA wil het internet niet dus dat doet er nu ff niet toe. Het is een Sitecom WL-114 met de nieuwste firmware, de clients zijn Acer Centrino laptops met Intel ProSet Wireless 2200BG DHCP staat uit.. iedereen heeft een vast ip. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen? |
Als de signal strength omlaag gaat, zal de verbindingsnelheid ook omlaag gaan (naar minimaal 1Mbps of 512kbps). Als je vaker van dit soort 'dipjes' hebt, is de vraag hoe dat komt. Misschien een mobiele telefoon die stoort? Of dat mogelijk is, weet ik niet. Je hebt te maken met draadloze communicatie, met sterkte van een signaal. Met straling. Straling kan elkaar beinvloeden, muren en zelfs het weer hebben daar invloed op.
Een tweede mogelijkheid die ik zie, is dat je WLAN accesspoint (infrastructure-mode) niet goed samenwerkt met de WLAN clients. Verschillende merken zullen soms minder goed werken dan dezelfde merken. Kwaliteit zal hierbij ook invloed hebben, sitecom is natuurlijk budget á la Sweex. Echter, als alle WLAN apparaten het WiFi Alliance-logo dragen zou compatibiliteit wel gewaarborgt moeten zijn. |
staat i er relatief ver vanaf?
|
Nee afstand zal het niet zijn, heb het ook als ik er een meter vanaf zit, maar als deze straling dus stoort, wat kan ik daar aan doen?
|
Is het met alle clients trouwens? Ofwel: heb je dit met alle computers met WLAN of doet er één het misschien wel goed gewoon?
|
Citaat:
|
Schakel op de clients DHCP eens uit en geef ze eens een vast IP. Ik heb dit eerder gezien...
|
Citaat:
|
Een vriend van me heeft ook de 2200BG. Ik herinner me dat hij ook last had van dit soort dingen tot hij de nieuwste driver had geinstalleerd, dus met een beetje geluk...
Als dat niet helpt, misschien nog een kleine sprankel hoop met dit: http://support.intel.com/support/not.../CS-006131.htm Maar dit laatste zal et vast niet zijn. |
Hey bedankt voor de replies,
Bij allebij de routers staat DHCP uit en hebben we vaste ip's.. ook heb ik de nieuwe intel drivers al geinstalleerd, zonder geluk. ik lees ff de link na, bedankt! |
http://www2.dslreports.com/forum/rem...flat~days=9999
Volgens is dit wel mij met het oog op linksys routers maar het zou voor jou ook wel eens kunnen werken. (zie de post met jpg's die alles uitlegt) Het komt erop neer dat je tools van de wireless kaart moet gebruiken om verbinding te maken, en dus windows je wifi kaart niet laat beheren. Intel® PROSet eens proberen dus (dat volgens mij meegeleverd is met de drivers als je download van intel.com zelf), ik gebuik het zelf ook. Het werkte alvast voor meerdere mensen op dat forum. |
klopt, maar dat doet de intel software ook, maar dus al tijden onvergeefs..
|
Ik las dit vandaag:
Disabling Windows Wireless Zero Configuration in "Services" (via Admisistrative Tools) will prevent Windows from fighting for control over your WiFi connection with your OEM wireless card driver. This resolved my loss of connection to my access point intermittently with my LinkSys PCMCIA wireless card. Waarschijnlijk komt het disablen van deze service op het zelfde neer als een custom tool te gebruiken zoals PROSet maar het is het proberen waard. |
Hallo,
dat de verbinding verstoord woord door de straling b.v. een gsm in onzin (n) heb thuis ook een draadloze verbinding en 4 mobiele telefoons en er gebeurd niks :) . als je windows xp erop hebt staan is het een aanrader om servicepack 2 te installeren dit voorkomt veel problemen met de wireless verbinding. dus ik zou zeggen probeer dat een keertje succes ermee |
Citaat:
|
Ik heb hetzelfde probleem...Ik kan max. 5 uur internetten en dan valt ie uit wil ik dan weer internet op dan moet ik me router resetten...Maar het kan niet aan de verbinding liggen want heb me pc ernaast gezet en dan valt ie ook uit.Ik denk dat het gewoon puur het conflict tussen windows en de software is dus ik ga het morgen gewoon proberen op te lossen..Maarja het hele gekke van de verbinding is dat ik dus ook via het netwerk van me buren internet op kan de verbinding is dan zwak maar hij staat als een huis en valt NIET weg... :confused:
|
schroef je P2P connecties in bittorrent of edonkey eens wat naar beneden. Onder de 200 blijven met een niet professionele router (en dat vind ik al veel)
|
Citaat:
bij mij gebeurt het trouwens om de 20 minuten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
het was toch een centrino? daar zou ik me niet druk over maken. ik kan trouwens ook wel ergens een logo op plakken ;). Het zal vast wel voldoen aan de specs op papier, maar dat betekent niet dat het niet gaar kan zijn
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:02. |