![]() |
Het Grote Voeding en Gezondheids-topic #40
Nieuwe :)
|
@ANGE: Ik weet niet wat je doet, ik denk dat je naar school gaat, maar probeer eerst dit eens:
Ontbijt: 1 boterham + 1 stuk fruit 1e pauze: 1 boterham 2e pauze 1 of 2 boterhammen, als 2 niet lukt eerst 1 Middag (uit school): 1 boterham Avondeten Avond: 1 stuk fruit Probeer eerst dat maar eens :) |
Vandaag :) :
09.30 : 30 gram musli met 100 ml magere melk en 50 gram brood (2bb) 12.00 : 100 gram (4bb) brood met effi confituur en een yoghurtje , paar stukjes sate... Straks stuk fruit of 2 maar we hebben niks meer in huis :( Vanavond gekookt (aardappelen + groente + stuk vis) en nog een paar cracotten ofzoiets. Verder ben ik happy want ik heb eindelijk werk gevonden :) Edit : tussendoor dus een paaseitje, 1 appel en 200 ml magere melk met 90gram banaan gegeten, vanavond 120 gram zalmfilet , 200gram aardappelen en 250 gram spinazie |
Weer pas om half 1 wakker. Voel me heel erg kut dus geen zin in eten maar toch geforceerd wat in mijn mond gepropt...
12.30 magere yoghurt met muesli met vruchten en noten, 2 multivitamineboterhammen, 2x boterhamworst Ik ga nu weer terug in bed, weet nog niet wat ik de rest van de dag ga eten. Vanavond eigenlijk bij een vriendin eten maar ze gaat iets klaarmaken wat ik eigenlijk niet lust dus misschien eet ik wel thuis en ga ik daarna daar naar toe. Bahbah. :( :( |
Is dit dan niet nummer 40?
|
Tips nodig!
Ik heb vaak de neiging als ik me verveel, te gaan snacken. Ik heb nu zo'n moment :S Ik heb al 2 stukken fruit op! Wat nu? |
Citaat:
|
Trouwens, op www.loopwereld.nl (de site die eerder genoemd was) staan goede schema's, probleem is alleen dat als je helemaal niet rent je na de eerste keer rennen meteen gigantische spierpijn hebt (of ik ben gewoon een uitzondering)
Maaar het werkt wel super, en je kunt het ook makkelijk afprinten :) |
Citaat:
|
waar zijn die schema's dan te vinden?? (wat hiervoor werd genoemd.. op loopwereld.nl)
ik zie alleen maar uitslagen en hardloopwedstrijden e.d want zo'n schema kan ik wel gebruiken... |
Citaat:
|
Loopwereld is inderdaad een duidelijke, handige site (y)
|
jah duuuuh..... ik snap wel op welke site ik moet kijken... maar WAAR op de site...
we hebben het toch over hardloopschema's hoe je het moet opbouwen enzo... en als ik op die site kom zie ik daar niks over staan.. of hebben jullie het over heel iets anders en ben ik me keihard aan het vergissen.. in dit geval ... sorry maar op www.loopwereld.nl kan ik niks over schema's vinden |
Citaat:
Edit: onder trainingsschema |
ik vind die schema's trouwens altijd erg optimistisch beginnen. Ik weet dat mijn uithoudingsvermogen slecht is, maar ik kan echt niet 4 x 3 minuten hardlopen met daartussen 2 minuten wandelen... ik kan maximaal 3 x 2 minuten hardlopen met daartussen 3 minuten wandelen en daarna moet ik 10 minuten zitten voordat ik een trap op kom :confused: ik kan wel gewoon urenlang in normaal tempo fietsen of 20 minuten achtereen zwemmen, en volgens mijn gymleraren op de middelbare school was er met mijn looptechniek niets mis...
|
oh ik dacht dat je bedoelde hierboven sorry
maar ik kan het nog steeds niet vinden sorry ik ben blijkbaar een beetje scheel maar ik zie staan actueel, daarnaast nieuws en onder actueel staat komende twintig wedstrijden en laatste twintig uitslagen... verder zie ik echt niks over schema's want daarboven staat bij mij niks.. alleen "loopwereld, de hardloopcommunity van nederland" |
verder naar boven kijken.
|
ik kan niet verder naar boven
oh.. kijk ik kom er net achter dat het ligt aan mijn programma; safari... bij explorer doet die het wel excuse me... bij safari stond er echt niks boven al die rot-sites die niet voorbereid zijn op de mac :S:S in ieder geval bedankt!!! |
Citaat:
|
dan kun je misschien beginnen met
ontbijt: een boterham + een beker melk 1e pauze: pakje sap 2e pauze: boterham na school: glas sap avondeten: gewoon wat je op kunt (probeer eerst de groenten maar eens op te voeren :) die vullen niet zo) na het avondeten: beker melk Op die manier krijg je nog ongeveer hetzelfde binnen als bij wat Meelfriek zei, maar hoef je minder te eten, omdat je een deel drinkt :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
vandaag gegeten:
sochtends: 1 bruin broodje jam + koffie tussendoor een appel lunch 2 bruine broodjes met jam tussendoor 1 appel en een banaan + koffie Savonds Aardappelen, sperziebonen, en stukje vlees En dan over de heledag nog water gedronken, drink meestal 2 tot 3 Liter water per dag en 1 glas sinaasappelsap Kom op ongeveer 570 Kcal |
Citaat:
|
Citaat:
Leonoor? :( |
Citaat:
|
@ Gothic: ik gebruik dieetproducten omdat dat gezond is en omdat ik het lekkerder vindt, bovendien walg ik van boter, maargoed. En ik gebruik niet alleen dieetvoeding, want ik eet als toetje altijd boerenyoghurt. Ik eet zeker 2000 kcal.
|
Citaat:
En wat is je lengte+gewicht? |
Ben 1.60m en weeg 54 kilo
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb nooit zo'n zin om te eten, maar ik eet wel 1x per week op zaterdag ofzo wel heel veel
|
Citaat:
|
Citaat:
(ik was op de middelbare trouwens vreselijk met gym, rennen deed ik gewoon niet, zwemmen en fietsen wel, daar bracht ik uren mee door in een week) Dus idd, voor de niet-zo-altelisch-aangelegde-mensjes onder ons, doe rustig aan, zelfs met dat beginnersschema als je geen conditie hebt! |
Vandaag ging trouwens crap.
Moest naar de sportarts, toen nog wat van school maken en heb dus tot 13:30 thuisgezeten. En dat moet dus níet. Als ik thuis ben gaat 't fout. |
Ok, zit met het volgende probleem, sinds ik niet meer aan de lijn ben lijkt het wel of ik alles probeer in te halen of zow, ik blijf maar aan het eten. Ik zei vorige week ook tegen jullie dat ik gezond wilde eten maar dat doe ik dus niej, ik heb vandaag weer zown doosje skittles op en iets van 5 paaseitjes, bij het avondeten pudding als toetje en een dikke plak kaasuienbrood heb ik nu naast me liggen :(
|
Citaat:
|
Citaat:
Als normaal wil eten kan je best een toetje eten. Ook kan je 's middags wel iets lekker nemen. Gun jezelf dat gewoon. Desnoods kan je dat van te voren bedenken, morgenmiddag mag ik paaseitjes/skittles/kaasuienbrood/whatever :) |
Citaat:
Wees "streng" voor jezelf, spreek met jezelf van te voren af wat je mag hebben, schrijf het desnoods op en probeer je daar ook aan te houden. (Is lastig, maar je zult het toch echt zelf moeten doen.) |
Citaat:
Zo neem ik geen kleingeld mee, dus ik kan niks halen. Plus het feit dat ik me schaam als ik ongezond eet terwijl anderen het zien, dus dat scheelt ook een boel ;) |
Citaat:
(vr)eet echt een partij ongezonde dingen, daarbij val ik totaal in het niet... :o |
Ik heb dat kaas uienbrood nog steeds naast me liggen
Ik kan het nog wegleggen maar ik heb er zown trek an enmn vader zei gister nog dat ik te dun was. Dat mijn handen er zelfs eng uitzien zow dun, ik weeg maar 47, dus k denk wel van ach t kan wel maar toch, kweeniej wa moek doen??? |
Citaat:
Als je te erg twijfelt kun je natuurlijk ook een deel opeten? Hoe lang ben je btw, alleen een gewicht zegt vrij weinig. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
1.65
|
Citaat:
(Sorry, als ik er overheen gelezen heb.) |
Citaat:
|
Dit heb ik vdaag allumaal gegeten:
-Schaaltje yoghurt -Ongeveer 275 gram wortelen -2 bb met smeerkaas 15+ -appel -doosje skittles 45 gr (401 kcal per 100 gram) -5 paaseitjes -rundertartaartje met 1 eetl. tomatenketchup -3 opscheplepels aardappelpuree -4 opscheplepels mexicaanse groentemix -stuk van pudding denk iets van 0,2 (frambozenpudding) En dan ligt er nu een dikke plak kaas-uienbrood nog naast me Ik eet niet zow heel veel brood omdat ik het zelf moet bakken, ik volg een glutenvrij dieet en heb geen zin om iedere dag brood te bakken en het is vrij duur om te kopen. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:00. |