![]() |
Het Ruisen & Doodse Stilte
Twee gedichten die ik in de loop der tijd geschreven, ik ben erg benieuwd naar jullie meningen en kritieken!
Zonder Titel Het ruisen van het water is hard en daardoor onverstaanbaar Het ruisen van de wind Is te zacht voor andermans oren Ik Zonder Titel Ik sta al lang te wachten Maar het blijft ijzig stil De kou trekt in mijn vingers Mijn ogen star en kil Kijk ik op de grote klok Terwijl ik wacht op het signaal Ik ijsbeer wat en Duik wat dieper in mijn sjaal Mijn hart bevriest in één seconde Wanneer ik de mededeling hoor Ik sta hier op niemand meer te wachten: De trein reed een dood spoor |
ik vind het laatste gedicht het mooiste.. vooral het einde..
het 1ste gedicht spreekt me minder aan.. maar vooral wel doorgaan met schrijven! erg mooi! liefs, |
Bedankt voor je reactie!
En ik ga echt wel door hoor ;) |
Ik vind de eerste eigenlijk mooier, afgezien van het 'Ik' op het eind. Misschien is dat meer mijn soort gedicht.
De herhaling van 'wachten' in je tweede vind ik niet zo, misschien kun je een synoniem gebruiken. |
Denk je niet dat als ik het 'ik' op het einde weghaal, dat er dan niet begrepen wordt wat het gedicht wil zeggen?
En het wachten heb je misschien wel een punt, ik zal eens nadenken over een synoniem. Het was me geeneens zo opgevallen. |
Citaat:
|
Dat is ook weer zo.
Dankje :) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07. |