![]() |
Zweven
Zweven
Eindeloze diepte Neemt me mee Op weg naar jou Voor heel even Waren we samen In mijn droom Zweef ik met jou Op zoek naar Ons geluk Tot mijn voeten Plots de grond raken En mijn droom In een keer Uit elkaar spat --------------------- Nu ben ik weer Alleen en zonder jou Wachtend op een droom Waarin wij Weer samen zullen zijn |
Vreemde poll.
Het gedicht spreekt me niet echt aan, woordgebruik en beeld dat ik al vaak heb gezien en ook het onderwerp is best uitgekauwd. Niet dat je er niet over mag dichten, maar je kunt niet verwachten dat je er dan nog uitspringt, je moet opboksen tegen de groten der aarde die er wel vernieuwend over wisten te schrijven. |
Vreemde poll inderdaad, en raptaal snap ik niet. De eerste regel vond ik best veelbelovend, maar daarna vond ik het vooral erg cliché,
man. |
mischien is neen appart rap / rhyme gedeelte wel een id.
aangezien eigenlijk niemand van de dichters rappen tof vind. dus dan krijgen alle rhymes altijd slechte recensies van iedereen is maar een IDEEE HOOOR! \ jan |
Citaat:
Over het gedicht: Hmm, Mutant heeft mijn mening heel mooi verwoord (opboksen tegen de groten der aarde ^^) Verder sta ik niet achter je hoofdlettergebruik (zal wel door Word komen, maar dat is geen goede reden), en die streepjes voor de laatste strofe vind ik ook niet ideaal, ik zou ze weglaten, eventueel een extra witregel gebruiken. |
Een beetje te haperig, de ene zin rolt niet lekker door op de andere..
|
ja acht het gedicht is niet gerapt nee
maarja ik bedacht me dat gister gewoon ff zomaar omdat ik al vaker rap achtige dingen heb gezien hier (wel echt songteksten dus) en daar werd eigenlijk naar mijn geheugen altijd op afgekraakt dus ik dacht.. nouja duidelijk lijkt me |
Hihi, het raptaal sloeg inderdaad op de pol. Een apart gedeelte voor rap/songteksten lijkt me trouwens geen slecht idee, al vraag ik me af of er veel gepost zal worden. Zoveel songteksten staan hier niet, maar wie weet: misschien zullen er meet teksten gepost worden als er een apart gedeelte voor is ..
|
De omslag aangegeven door '---' vind ik niet echt origineel; ik mis eigenlijk een beetje de échte omslag, deze is zo voorspelbaar. Ritmisch gezien is het op zich goed, hoewel het enjambement niet altijd even nodig is, het loopt opzich best lekker, soms hik je als lezer er even tegenaan voordat je doorrolt naar de volgende zin maar dat vind ik juist wel wat hebben.
Toch vind ik het taalgebruik ook wat te voorspelbaar, waardoor ik, om je een beeld te geven, kies voor 'kan beter'. |
ik sluit mij vandaag aan bij xineof. ik heb ook 'kan beter' gestemd, hoewel een poll me nou ook niet echt nodig leek :). tot mijn voeten ~ plots de grond raken, vind ik wel grappig. alleen zou ik het proberen anders uit te werken. wat heeft het (cliche) uit elkaar spatten daarmee te maken? probeer een beeld te vormen!
|
Citaat:
Nederland en België hebben genoeg Nederlandstalige of dialect-rap om een voorbeeld aan te nemen, loop dan niet wat onzin aan elkaar te forceren, een tactiek die niet bij poëzie en niet bij raps wordt gewaardeerd. |
Te afgezaagd voor woorden. Het thema is al afgezaagd, maar wees dan origineel binnen het thema.
|
ik zou van
"op zoek naar ons geluk" op zoek naar ons geluk maken...dan loopt t net een tikje lekkerder...voor mijn gevoel dan...kan beter, beetje cliche... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:43. |