![]() |
Samen
Samen,
Tring, tring, bah de wekker gaat weer Snel aankleden en dan de auto in brrr, wat is het toch koud! Maar bij de gedachte aan jou is de vroegte en de kou weer snel vergeten. Eindelijk ben ik er dan en als ik jou hoor, hoor je mij Als ik jou zie, zie jij mij ook met je oren gespitst en blij trappelend wachtend op mij. En ook als ik me eenzaam of verdrietig voel, ben jij er altijd voor mij met je warme adem, en je lieve snuit tegen mijn wang die momenten zijn voor mij heel speciaal Mijn hand ontmoet jou lichaam Wat ben je toch warm en zoo zacht kon ik maar voor altijz zo bij je blijven staan ik pak onze spullen en we gaan weer met een leuke dag in ons vooruitzicht Maar ook als ik me eenzaam of verdrietig voel, ben jij er altijd voor mij met je warme adem, en je lieve snuit tegen mijn wang die momenten zijn voor mij heel speciaal Wat is het toch leuk wij samen lekker galopperen door het bos, genietend van de natuur; de strak blauwe lucht, de warmte van de zon en het gefluit van de vogels Ik wou dat het vooraltijd nu kon blijven voor ltijd zo samen maar de tijd tikt nog steeds door.... En ook als ik me eenzaam of verdrietig voel, ben jij er altijd voor mij met je warme adem, en je lieve snuit tegen mijn wang die momenten zijn voor mij heel speciaal Het word steeds donkerder de dag is al weer bijna afgelopen, je voelt de kou weer komen we moeten weer terug naar huis, terug naar de warmte weg van onze mooie herinneringen aan deze dag weg van de schoonheid van de natuur om nog eens over te doen..... En ook als ik me eenzaam of verdrietig voel, ben jij er altijd voor mij met je warme adem, en je lieve snuit tegen mijn wang die momenten zijn voor mij heel speciaal We zijn weer thuis, het moment om afscheid te nemen is er weer wat was het toch een mooie dag, voor de laatste keer voel ik je warme adem en je lieve snuit, God wat zal ik je missen....... |
bij de eerste zin "Tring, tring, bah de wekker gaat weer"
dacht ik al, ja mooie begin zin, maar niet voor een gedicht....het is meer een begin zin voor een stukje proza. toen ik verder las, ja ik vind dit meer een stukje proza, ik lees het niet echt als een gedicht. maar als proza is het wel een leuk stukje |
juist. ik vat het ook erg prozaisch op; zet het niet onder elkaar en het loopt als een trein. want als je het als proza leest is het opzich wel goed. je herhaling vind ik niet altijd nodig eigenlijk, hoewel het ook weer niet echt heel storend overkomt. er zitten niet echt opvallende stukjes in, maar het geheel doet wel goed aan.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54. |