![]() |
hoezo moet je tussen je SE4 en je examen nog naar school
vind ik wel een beetj gek, je hebt alle stof gehad, dus ken je dan toch net zo goed thuis leren, of niet? Niet dat het veel uitmaakt, ik heb als havo5er vanaf vandaag nog precies 19 lesdagen en dan benk klaar :D
|
Je hebt eigenlijk gelijk. Je gaat dan in de les toch alleen maar examenopgaven maken en ik heb al examenbundels aangeschaft voor thuis :o Het is natuurlijk aan te raden om die dingen klassikaal te doen als je er niet goed in bent.
|
Niet op elke school is dat zo (sowieso verschilt het met wanneer je SEtoetsen hebt, dus daar is geen algemene regel over).
Maar je zou dan natuurlijk op school kunnen oefenen en daarbij nog uitleg krijgen bij hetgeen dat je niet lukt. |
Wij moeten nog een hoofdstuk voor scheikunde afmaken tussen de laatste SE-week en het examen. :s
Voor de rest gaan we geloof ik alleen maar bundels oefenen, maar dat kan ik in principe ook thuis wel, maar het zal wel voor de leerlingen zijn die niet genoeg discipline hebben om dat te doen. En natuurlijk voor extra uitleg is het wel handig. |
Wij gaan ook examens oefenen. Lekker hoor, eerst je SE-periode, daarna een tijd oefenexamens maken, en dan de echte examens maken. Voordeel is dat we dan waarschijnlijk wel hele hoge cijfers halen. Want als je thuis moet leren, dan gebeurt dat ook niet meer dan 2 dagen van te voren.
|
verschilt per school.
en ja soms is het wel fijn klassikaal en soms niet ligt eraan welk vak etc. Zo hadden wij voor natuurkunde domme opgaven maken in de klas, maar kregen we voor eco1(2) complete geschematiseerde sammenvattingen, die ook nog een keer kort werden uitgelegd. Licht er aan hoe de leraar de tijd besteed |
Ik ging gewoon niet, heb er nooitiets over gehoord :p
|
Het was voor mij een lange vakantie :D voor de vakantie er na :P
|
Wij hadden bijvoorbeeld voor gs dat jaar 2 toetsen die niets met het tentamen te maken hadden en daarna gingen we de 2 examenonderwerpen doen. Dus dan was je daar tot en met je examen nog mee bezig. Zo lang liep de planning tenminste. Ik ben volgens mij naar geen 1 les geweest omdat ik de stof ook wel zelf door kon werken, vond ik :o
|
Het is dan toch SE3? Dat is de laatste, en daarna heb je examens als de rest van de school SE4 heeft.
Maar bij ons heb je gewoon vrij daartussendoor. |
Citaat:
Je hebt dan nog wel les op afspraak en zulke dingen. |
Wij zijn met meerdere vakken nog niet klaar met de stof. Dus dat moeten we sowieso doen. Bij sommige vakken krijgen we bijvoorbeeld nog aanvullende stof of wordt verteld wat belangrijk is om te weten.
|
Citaat:
|
oefenen he... met begeleiding
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ik heb volgende week mijn laatste SE-week, dan moet ik nog bijna een hele maand naar school (tot 27 april) en dan hebben we nog bijna een maand vrij/of vrijwillig naar school komen om te leren. Ik vind het zelf wel fijn die paar weken naar school, gewoon om dingen te vragen die ik nog niet helemaal begrijp.
|
Citaat:
keihard...... |
Wij hebben maar 2 SE-periodes. :eek:
En de laatste is net voorbij |
wij hebben in de 4e en 5e 2 toetsweken (met vooral gewone repetities, en een paar SE's), en in de 6e 3 toetsweken met alleen maar SE's.
|
In mijn middelbare schooltijd kan ik me ook nog herinneren dat ik toen nog een aantal weken naar school moest... ach ja bij sommige lessen was het wel eens handig. Bijvoorbeeld bij de talen nog wat tekstverklaringstentamens nog wat oefenen...
|
Ik moest gewoon verplicht tot de examens naar school. Achja.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:55. |