![]() |
3-jarige HBO gedaan, nog recht op 1 jaar StuFi?
Ik zit nu in het laatste jaar van mijn opleiding, een HBO-bacheloropleiding van 3 jaar (168 oude studiepunten). Wat nou als ik nu nog een WO-opleiding zou gaan doen, heb ik dan nog recht op 1 jaar studiefinanciering of niet?
|
Daarna nog 3 jaar die een lening is. Maar je kan een €0,- lening aanvragen en alleen de ov-kaart houden, scheelt alweer.
|
Maar ik heb na dit jaar dus nog wel recht op 1 jaar studiefinanciering?
|
Als je nu naar de uni gaat krijg je toch weer opnieuw stufi?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Het geld voor de studiefinanciering voor een mbo'er komt uit een ander potje dan de studiefinanciering van iemand die hbo/universiteit doet. Waarom het zo is weet ik ook niet, misschien wel omdat ze graag willen dat mensen meer doen dan mbo oid...
|
Citaat:
|
als je hbo doet heb je altijd recht op 4 jaar stufi. ook als je hiena WO wilt doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hoe zit dat dan in mijn geval: Ik doe nu een vijfjarige universitaire studie, stel dat ik volgend jaar een vierjarige studie gaan doen (HBO of uni), heb ik dan nog vier jaar recht op stufi of nog maar drie?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Drie of vier jaar stufi? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dan klopt het antwoord wat ik Daantje heb gegeven wel. ;) |
TS heeft recht op nog één jaar studiefinanciering.
Citaat:
Je moet uitgaan van vier jaar studiefinanciering. Bij geneeskunde krijg je echter zes jaar stufi en bij enkele andere studies vijf jaar geld. Stel dat je hierna een studie gaat doen, of deze nu 4 jaar duurt of 6 jaar, dan krijg je toch maar 3 jaar stufi. (denk ik) |
Voor de zekerheid heb ik de IBG maar gemaild, ik zal het antwoord hier wel neerzetten :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28. |