![]() |
Cd-brander vraagje
Ik heb een Philips cd-brander. Pas geleden gebruik ik Nero. De software van Philips was niet goed genoeg, want iedere keer zat de computer vast. Laatst heb ik 80 minuten cd/700 MB gekocht. Ik wilde dus branden maar dat lukte niet. Toen ik weer met de normale cd van 650 MB ging branden lukte alles vlekkeloos. Ik dacht eerst dat het aan de software van Philips lag, maar met Nero wilde dit ook niet lukken. Nu is mijn vraag waar het probleem kan liggen. Ligt het aan de brander? Aan de software? Bestaat er een mogelijkheid om dit probleem te verhelpen of moet ik altijd 650 MB cd's gebruiken? Dat laatste kan dus een probleem worden aangezien er steeds meer 700 MB cd's te koop zijn.
|
brander specs ?
|
Kan aan de brander liggen.
Oudere branders ondersteunen (officieel..) geen cd's > 650MB |
Wat voor cd's waren het?
|
Het waren That's Write cd's.
Specs? Uhm...8 speed schrijven en lezen weet ik niet. Sorry heb daar niet veel verstand van. Dus het ligt aan de brander? Hij is 2.5 jaar oud. Maar goed. Dit betekent dus dat ik voor altijd 650 MB cd's moet gebruiken. Erg irritant :( |
Citaat:
That's Write werkt (meestal) but that's it. Als bijv. zowel Philips als Arita cd's ook niet werken zul je met deze brander idd zeer waarschijnlijk eeuwig max. 650CDs kunnen branden. |
mijn oude brander van een jaar of 3, brandde zonder moeite 700mb cd's..
wellicht moet je de optie overburn aanzetten.. |
Citaat:
|
Citaat:
Daar ergens :) |
Citaat:
|
Is in nero zelf, bij opties -> advanced en dan staat er ergens schermpje waar je kan kiezen hoever je wil overburnen.
Maar als je writer gaan 700mb cds ondersteunt, dan zal overburnen niet veel helpen. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:18. |