![]() |
[Rijbewijs] B en E?
Ik heb mijn rijbewijs behaald en daarop staat alleen B.
Mijn ouders hebben B+E. Waarom heb ik die E niet? Krijg ik dat automatisch erbij na een paar jaar ofzo? |
Als je je theorie goed geleerd hebt, weet je dat E staat voor je aanhanger(boven een bepaald gewicht).
Dat krijg je er niet bij, daarvoor zul je opnieuw op rijles moeten, en weer een nieuw examen moeten doen.. je krjigt dan 'E achter B'.. Zelf heb ik nu een jaar mn rijbewijs, ben zie het nut nog niet in van een rijbewijs halen voor mn aanhanger.. doe ik later nog wel eens.. |
Oke, maar ik vind het wel oneerlijk dat je die E er vroeger gratis bij kreeg en tegenwoordig niet meer.
|
|
Citaat:
Mijn vader heeft alles behalve z'n motorrijbewijs... en dat terwijl ie volgens mij nog nooit in een bus heeft gereden ;) |
ff voor de duidelijkheid :
met rijbewijs B mag je rijden met een aanhanger waarvan het gewicht+het laadvermogen niet groter is dan 750 kilo, of niet groter dan de lege massa van het trekkend voertuig (de auto). Het totale gewicht van de combinatie mag echter niet zwaarder zijn dan 3500 kilo. |
wat doet dit topic hier eigenlijk ? we hebben toch ook 'voertuigen & elektronica' ?
|
Citaat:
Zie verder antwoord van MightyMarcel. :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar dat is alweer een poosje geleden. Het staat wel stoer. |
Citaat:
|
Rijles/Rijbewijstopic Voor verder vragen hierover